De eerste 3 maanden van je ziek zijn gaat van je periode ww af daarna gaat de ziektewet-uitkering in werking, deze tot een maximum van 2 jaar, daarna volgt een keuring
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
WW af van ziekte uitkering??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerste drie maanden ziektewet, worden betaald vanuit de ww en kosten je 3 maand van je ww en ook van je ziektewet-uitkering

Andere antwoorden (1)

Als je voor een 'gewone' werkgever werkte heeft zo'n ziekteperiode voor de meeste mensen geen gevolgen voor eventueel latere WW. In de periode dat je ziek was had de werkgever namelijk de verplichting (max. 2 jaar) tot loondoorbetaling. Wel kunnen er verschillen ontstaan als je normaliter bijv. een bonus zou hebben gekregen wegens gerealiseerde omzet, want die omzet heb je in een ziekteperiode niet kunnen realiseren.

Voor de WW wordt (als 'hoofdregel') teruggekeken naar het inkomen dat je had in het jaar voordat je werkloos werd.

Toegevoegd na 4 minuten:
NB: ik heb je vraag dus aldus opgevat:
Je had werk, je werd ziek en komt uiteindelijk in de WW.

Als je al WW had, heeft ziekte een ander gevolg. Tijdens de eerste 13 weken dat je ziek bent, houd je ewoon de WW-uitkering, dus ook de verplichting naar mogelijkheid te blijven solliciteren en de verplichting afspraken met het het UWV na te komen. Ben je na 13 weken nog ziek, dan krijg je in plaats van WW een uitkering uit de Ziektewet, waar ook weer regels aan verbonden zijn.
Computoon