Op mijn loonstrook staat niet dat ik belasting betaal, moet ik dat dan uiteindelijk terug betalen?

Ik heb een 0 tot 12 uren contract (0-uren contract dus..zegt mijn moeder) en ik heb mijn loonstrook binnen. Ik krijg vakantiegeld, vakantie toeslag, atv dagen (of wat dan ook) en er gaat alleen HIAAT van af, en dit is minimaal. Er staat dus nergens dat er belasting afgaat. Hoef ik dit gewoon nooit te betalen, of krijg ik uiteindelijk een biljet van zoveel honderd euro?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je met medewerking van de werkgever hebt gekozen voor de fiscale behandeling o.b.v. de studenten/scholieren regeling dan wordt de belasting per kwartaal berekend.Ook om andere redenen is deze regeling gunstig.
Op jaarbasis is de eerste € 6.400 belastingvrij. Dit omdat de algemene heffingskorting en de arbeidskorting er voor zorgt dat de in te houden belasting geheel wegvalt tegen deze kortingen.
Als je elk kwartaal onder € 1.600 en dus ook per jaar onder € 6.400 blijft, ben je geen belasting verschuldigd.
Als je niet onder de scholieren/studentenregeling valt dan krijg je met een aanslag het geld (met wat rente) na tijdige aangifte in het tweede kwartaal 2012 terug.
Er bestaan inderdaad ook bankbiljetten van € 100, maar dat heeft niet met de belasting te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik val niet onder de studenten/scholieren regeling omdat ik dit niet ben. Ik verdien bruto 4,58 en er STAAT bruto 4,58, maar ik verdien bruto iets van 5,20. Maar als ik dus niet meer dan 6.400 euro per jaar verdien, dan hoef ik niets terug te betalen? Maar uiteraart wel aangifte van doen?
En ik bedoelde geen bankbiljet :p maar een aangifte, een factuur dat de belastingdienst mij zal sturen :p

Andere antwoorden (2)

Op je loonstrook moet staan wat je uurloon is als je parttime werkt. Aan de hand van wat je krijgt uitbetaald kun je uitrekenen of dit het bruto- of nettoloon is. Als je netto krijgt uitbetaald, kun je aan het einde van het belastingjaar de belasting terugvragen d.m.v. een belastingformulier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent maar onder de 18 betaal je geen belasting ( bij AH)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 18 ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen die werkt betaald inkomstenbelasting, ook als je bij de AH werkt.