Mijn baas wil mijn diplomatoeslag afhankelijk maken van het aant. uren dat ik werk ipv mij €22,70 p.m. (mitex cao) geven, mag dat?

Ik werk 10 jaar bij mijn baas en heb pas ontdekt dat ik recht heb op diplomatoeslag(cao) €22,70 br.p.m. ongeacht het aant. uren dat je werkt. Ik werk gem. 35 uur p.m. en nu vindt mijn baas het bedrag te hoog en wil aan mitex vragen of ze ook een percentage per gewerkt uur mag betalen, mag dit of is cao bindend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hij mag het wel vragen, maar ik weet het antwoord al!

De CAO is er niet voor niets. Als je baas daar vanaf zou kunnen wijken zou de hele CAO beter in de prullenbak kunnen.

Succes met het krijgen van de toeslag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee mag niet,hij wil gewoon niet meer betalen....leuke baas zeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn dus de cao's voor. Die regels zullen toegepast moeten worden. Maar als daar niets over staat vermeld, vind ik het redelijk dat zulke toeslagen worden afgestemd op de gewerkte uren, net als het aantal snipperdagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je schrijft dat hij dit wil gaan vragen, dat mag natuurlijk altijd.

Als hij het echter ook in uitvoering wil gaan brengen, maar jullie zijn overeengekomen dat de mitex cao geldig is, dan is zal hij zich daar ook aan moeten houden. Of tewel, is de cao onderdeel van je contract, dan kan hij vragen wat hij wil, maar zal tot e.e.a. is aangepast gewoon moeten uitvoeren.

Echter, het kan ook zijn dat is aangegeven dat je bedrijf zich alleen richt naar de mitex cao, dat is vrijblijvender. In dat geval is dus niets echt geregeld omtrent diplomatoeslag en kun je misschien beter die 35/40e accepteren voordat er helemaal niet uitkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er vanaf of in de CAO staat dat dit een vast bedrag is voor elke werknemer, of of er staat dat dit voor werknemers met volledige werktijden is. Hij weet dit ook anders zou hij het niet na gaan vragen.

Meestal zijn dit soort regelingen op basis van werktijden vastgesteld.