Mijn baas wil mijn diplomatoeslag afhankelijk maken van het aant. uren dat ik werk ipv mij €22,70 p.m. (mitex cao) geven, mag dat?

Ik werk 10 jaar bij mijn baas en heb pas ontdekt dat ik recht heb op diplomatoeslag(cao) €22,70 br.p.m. ongeacht het aant. uren dat je werkt. Ik werk gem. 35 uur p.m. en nu vindt mijn baas het bedrag te hoog en wil aan mitex vragen of ze ook een percentage per gewerkt uur mag betalen, mag dit of is cao bindend?

Weet jij het antwoord?

/2500

nee mag niet,hij wil gewoon niet meer betalen....leuke baas zeg

Je schrijft dat hij dit wil gaan vragen, dat mag natuurlijk altijd. Als hij het echter ook in uitvoering wil gaan brengen, maar jullie zijn overeengekomen dat de mitex cao geldig is, dan is zal hij zich daar ook aan moeten houden. Of tewel, is de cao onderdeel van je contract, dan kan hij vragen wat hij wil, maar zal tot e.e.a. is aangepast gewoon moeten uitvoeren. Echter, het kan ook zijn dat is aangegeven dat je bedrijf zich alleen richt naar de mitex cao, dat is vrijblijvender. In dat geval is dus niets echt geregeld omtrent diplomatoeslag en kun je misschien beter die 35/40e accepteren voordat er helemaal niet uitkomt.

Dat hangt er vanaf of in de CAO staat dat dit een vast bedrag is voor elke werknemer, of of er staat dat dit voor werknemers met volledige werktijden is. Hij weet dit ook anders zou hij het niet na gaan vragen. Meestal zijn dit soort regelingen op basis van werktijden vastgesteld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100