waarom vinden werkgevers het zo erg als een tijdje niet hebt gewerkt????

ik snap dat echt niet, als iemand naar mij toe komt en ik ben een werkgever dan ga ik echt niet kijken wanneer die voor het laatst heeft gewerkt, maar eerder WAAR, Kijk iemand bied zich aan om voor jou te werken en zeg dat die de nodige ervaring of ''drive'' heeft om voor jou te werken,het gaat toch om dat je juist iemand vindt om de werk te doen voor jou,inplaats van hem oordelen omdat hij/zij een tijdje niet heeft gewerkt.

Ik zie gewoon heel veel uitzendbureaus/of werkgevers daar heel lelijk over doen, en dan denk ik echt bij mezelf, ja maar er komt toch iemand nu voor je werken:s

als je snap wat ik bedoel, waarom doen ze daar zo moeilijk over??????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

De werkgevers hebben het voor het zeggen want er is genoeg aanbod en dan hebben ze liever iemand die nog in het arbeidsleven staat dan iemand die een aantal jaar eruit is.

Een lange tijd geleden waren de rollen omgedraaid en lagen de werkgevers zo voor het uitkiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou als je heel lang niet hebt gewerkt dan zit je niet meer in het ritme.
En is de kans groot dat veel je opnieuw moet worden aangeleerd. omdat het iets nieuws is, of je het bent vergeten.
voor jou tien anderen die misschien net ergens anders gestopt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat een werkgever gemotiveerde mensen belangrijk vind en dat het arbeidsverleden hierom een grote rol speelt.
12 jaar geleden
niet álle werkgevers vinden het erg als je een tijdje niet hebt gewerkt, maar het gaat om de reden waarom je een tijd niet heb gewerkt. Heb je een wereldreis gemaakt? Een fulltime studie gedaan? Een tijd voor een zieke moeder gezorgd?

Of had je een tijdje geen zin en vond je het wel best.
Kortom, het gaat om de motivatie erachter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik houd zelf af en toe ook sollicitatiegesprekken en ik let er ook op. Ik kijk vooral of iemands CV logisch is en of er geen gaten in zitten. Als je een tijdje niet hebt gewerkt maar je hebt daar een goed verhaal bij, is er voor mij niets aan de hand.
Als een werkloze periode ontstaat omdat iemand bij zijn vorige werkgever plots is moeten vertrekken (afloop contract of ontslagen) en pas na maanden weer een volgende baan heeft (of bij mij aan het solliciteren is), ga ik wel doorvragen naar het hoe en waarom. Als iemand elders is moeten vertrekken kan dat iets zeggen over zijn/haar werkhouding/kwaliteiten/capaciteiten etc. Kan natuurlijk ook zijn dat de vorige werkgever geen geld meer had voor contractverlenging. Dat is dan weer een goede reden.
Dus een "werkloze periode" is voor een werkgever een belangrijk punt omdat het iets over motivatie/werkhouding etc van de werknemer kan zeggen.
Dus zorg er altijd voor dat je als sollicitant een plausibel verhaal hebt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben ik toch benieuwd naar dat ene minnetje. Waarom zou je dit antwoord minnen? Ik heb dus geplust.