Dat je geen leek bent op het gebied van door architecten gemaakte tekeningen, maar begrijpt waarom bijvoorbeeld daar een steunpilaar staat en hier geen trap naar boven kan komen.
Amadea
9 jaar geleden
Als dit in een functieomschrijving of vacature staat, betekent het dat ze een kandidaat voor ogen hebben die wel oog voor techniek heeft, maar ook weer geen ingenieur hoeft te zijn. Deze persoon hoeft het bouwwerk dan niet zelf te maken, maar wel voor ogen hebben wat wordt bedoeld.
En niet met zijn/haar mond vol tanden staat als er een technische term gebruikt wordt.

Iemand met enig bouwkundig inzicht hoeft dus zeker geen afgestudeerd bouwkundige te zijn, maar moet wel weten hoe een constructie min of meer in elkaar steekt.