Krijg ik prestatiebeurs met terugwerkende kracht ?

Beste mensen van goeievraag,

ik heb sinds ongeveer een jaartje studiefinanciering. Ik ontving al die tijd geen prestatiebeurs omdat ik het niet had aangevinkt.

Nu ga ik dat veranderen en vraag ik mij of of ik dan de prestatiebeurs met terugwerkende kracht krijg.

Alvast bedankt en groeten,

Con

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan bij DUO (voorheen IBgroep) ook een rentehoudende lening aanvragen en collegegeldkrediet, deze vallen niet onder prestatiebeurs, maar wel onder studiefinanciering.

Antwoorden (1)

Het beste is om deze vraag neer te leggen bij de instantie (DUO) die hierover gaat.
Zij zijn op de hoogte van de regels die hierover gaan en kennen jou situatie.
Overigens mag je ook maar een bepaald bedrag bij verdienen op jaarbasis. Het is goed om dit ook na te gaan, dat je in het jaar dat je geen studiefinanciering hebt gehad niet boven deze norm bent uitgekomen.
Contact gegevens van de DUO vind je op de site van het DUO