Is er nog een loting bij een 100% decentrale selectie?

Voor zover ik begrepen heb, betekent 100% decentraal dat de opleiding 100% van de beschikbare plaatsen zelf indeelt. Dat klopt toch?
Bij de opleiding die ik gekozen heb, ben ik niet decentraal geselecteerd. Nu doe ik volgens DUO automatisch mee aan een loting. Maar waarom zou er een loting zijn als de school alle mensen al zelf uitgekozen heeft? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee er is geen loting meer. Ik heb ook meegedaan aan een decentrale selectie(psychologie in Groningen) Het kan nog wel zijn als er studenten afvallen (bijvoorbeeld omdat ze gezakt zijn of toch ergens anders gaan studeren) kom je op een wachtlijst of kan er nog wel geloot worden.