Kan je nog studielening krijgen als je je bachelor in oktober afrondt maar pas in februari met je master begint?

Ik rond mijn bachelor diploma in oktober/november af maar ik ga pas in februari aan mijn master beginnen. Wellicht sta ik in studielink ingeschrijven voor de master voor het hele collegejaar maar er staat wel vermeld dat ik februari officieel begint. Krijg ik nog studielening of zal mijn universiteit mij uitschrijven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

U stopt met uw bachelor studie oktober / november. Als u aansluitend niet ingeschreven bent voor de master kunt u over de maanden ertussen geen studielening krijgen. Vergeet dan niet om je studiefinanciering (lening) op tijd stop te zetten. Dit kan je niet met terugwerkende kracht doen. En vergeet ook niet je studiefinanciering weer op tijd aan te vragen. Studiefinanciering kun je namelijk niet met terugwerkende kracht aanvragen.

N.B: Als u wel ingeschreven staat voor de master aansluitend aan de bachelor kan er aansluitend geleend worden. U valt dan immers nog onder de wet studiefinanciering. Of deze lening volgens het oude leenstelsel of nieuwe leenstelsel gaat? Waarschijnlijk volgens het nieuwe leenstelsel (vanaf 1 september 2014) De voorwaarden van lening via het nieuwe leenstelsel zijn echter gunstiger dan volgens het oude leenstelsel.

N.B: Niet alles is al ingevuld wat betreft allerlei overgangssituaties oude studiefinanciering en leenstelsel. Navragen bij duo levert niet altijd een duidelijk antwoord op, zolang het leenstelsel nog niet als wet is goedgekeurd door Tweede en Eerste Kamer. Er kunnen immers nog wijzigingen aangebracht worden in de opzet van de wet.
fisbel