Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe oud moet je zijn om bij supermarkten te kunnen werken als vakkenvuller?

Ik weet dat dit soort vragen al vaak gesteld zijn maar heb er niet heel veel uit kunnen halen. Mijn vraag is, hoe oud moet je minimaal zijn om bij supermarkten te kunnen werken als vakkenvuller? Ik zou graag op 13-jarige leeftijd solliciteren bij de ah of plus

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
17.6K
tinus1969
7 jaar geleden
Je zou de plaatselijke AH gewoon eens kunnen vragen, of ze je zouden willen aannemen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je mag van de overheid op je 13e en 14e vakkenvullen (zie bron 1). Maar supermarkten kunnen hun eigen regels hebben, zoals de Albert Heijn, die een minimumleeftijd van 14 (of in sommige filialen 15) hanteren (zie bron 2).

Let wel op dat je op je 13e of 14e aan limieten gebonden bent qua werktijd (zie bron 3).

Toegevoegd na 1 minuut:
Bron 1 en 2 stonden omgekeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Zoals ik de 2e link lees, mag je alleen in speciale situaties vakkenvullen. namelijk 'Ze [13/14 jarigen] mogen meehelpen in de winkel of het landbouwbedrijf van hun ouders. Dit mag alleen als woonhuis en bedrijf 1 geheel vormen.'

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding