In Nederland mag een vrijwilliger een belastingvrije onkosten vergoeding ontvangen , maar wat als iemand dit bij meerdere organisaties tegelijk doet?

De vergoeding is maximaal 150 per maand of 1500 per jaar maar wat als iemand dit van 3 organisaties tegelijk ontvangt . hoe zit het dat met de belastingen voor die persoon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dan wordt het gewoon inkomen, 3 keer 150 per maand is 450 per maand, dus meer als 150.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vrijgestelde maximumbedragen voor de vergoedingen gelden per persoon.
Als je vrijwilligerswerk voor meerdere organisaties doet, dan mag je van alle organisaties samen niet meer ontvangen dan het belastingvrije maximum van € 1.500 per jaar.

Als je dat van 3 organisaties ontvangt, dan geldt dat als inkomsten en moet het worden opgegeven bij de belastingopgave.