Bestaat het beroep: matrassentester?

Dit kwam als antwoord op een vraag, maar bestaat dit beroep eigenlijk? Beetje liggen slapen en matrassen beoordelen.... is het een betaalde functie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Matrassentesters bestaan zeker! Alleen niet door er een nacht op te slapen. Voor de matrassentest van de consumentenbond (zie link) zijn wel proefpersonen (matrassentesters dus) gebruikt. Ik geloof niet dat zij er meer voor krijgen dan een onkostenvergoeding. En slapen was er ook niet bij, een uurtje liggen wel. Dus dat is bij elke vergoeding nogal makkelijk verdiend natuurlijk.

Uit de video blijkt ook dat alleen op de matras liggen niet volstaat als test, ze worden ook opengemaakt en getest met een wals e.d.

Best interessant eigenlijk hè?