Mijn zus heeft whiplash en haar grootste zorg was altijd dat je het uiterlijk nauwelijks kunt zien. Toch heeft ze problemen met drukke omgevingen, concentratie en uiteraard hoofdpijnen en nekpijnen.

Dus zij heeft in eerste instantie haar omgeving (inclusief ikzelf) duidelijk moeten maken wat de gevolgen zijn. Dit lijkt me bij een reintegratie zeker ook het geval. Je collega's moeten weten dat je niet zomaar terugkomt en dat alles koek-en-ei is, maar dat je nog steeds veel problemen kent.

Door open te zijn creeer je een situatie van duidelijkheid voor iedereen.

Heel veel succes hiermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet zichtbaar voor iedereen dus zal ik inderdaad heel erg duidelijk moeten zijn voor mijn terugkeer. Bedankt voor je tip.

Andere antwoorden (3)

Allereerst, zoek een goed gespecialiseerd reintegratiebureau, wat voor jou gaat en niet voor het UWV geld. Goede adressen kun je vast vinden via een vestiging van MEE bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst sterkte en succes toegewenst! Een whiplash brengt veel meer te weeg dan wij vaak denken.

Ik kan helaas niet vertellen wat het beste is ondanks mijn ervaring ermee, omdat het simpelweg afhankelijk is van talloze punten in de persoonlijke sfeer.

Wat voor werk, hoe lang, hoe zwaar, huiselijk sferen enz.

Praat met de arts en neem contact op met specialisten en laat je begeleiden. Wil niet te snel en doe rustig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem je tijd, laat je niet opnaaien dingen sneller te doen als je lichaam het toestaat...

En maak er een mantra van, elke seconde de nek die wil gaan spannen te ontspannen, elke seconde opnieuw ontspannen, en weer ontspannen... De hele dag doorgaan ermee...
Dat is jouw mantra... Ontspan de nek...