mag een vrouw haar man meenemen als getuige bij een consult bij de arbeidsgeneesheer van haar werkgever?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
ronron1212
10 jaar geleden
Als getuigen waarvoor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan die geneesheer geen vrouw zijn?
ronron1212
10 jaar geleden
Ja waarom niet maar daar gaat de vraag niet over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag gaat toch echt over een consult bij een geneesheer, dus niet bij een vrouw.
ronron1212
10 jaar geleden
Of de vrouw haar man als getuigen mag meenemen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 man kan toch niet meervoud zijn?
De vraag is beantwoord; je mag iedereen meenemen, dus niet alleen je echtgenoot.
ronron1212
10 jaar geleden
Het woord getuigen daar gaat het om
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, "haar man als getuigeN"? Heeft ze dan meer mannen?

Antwoorden (3)

Ja, zij kan hem meenemen als begeleider, als chauffeur, als mantelzorger, kortom er kunnen zoveel redenen zijn waarom zij hem mee kan nemen.
10 jaar geleden
meenemen kan maar een getuigenis van de echtgenoot word over het algemeen niet als zeer betrouwbaar gezien,gezien hij als echtgenoot mede deelgenoot is,en dus niet objectief zou zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
• De begeleider is niet verantwoordelijk voor de uitslag van de beoordeling. Ben je lid van een vakbond, dan kun je gebruik maken een begeleider. Die kent de procedure, kan je advies geven en zal desgewenst meegaan naar de (her)keuring.
• Het is verstandig om daarnaast ook een door u vertrouwd persoon, zoals een vriend, goede kennis of familielid die op de hoogte is van uw situatie mee te nemen naar het gesprek. Zeker als u zenuwachtig bent, het lastig vindt om over uw situatie te praten of uit te leggen wat er aan de hand is, kan die persoon u daarbij helpen en eventueel aanvullen. Het kan zijn dat het gesprek een druk op u legt. Het is dan fijn als er een vertrouwd persoon naast u zit, die het gesprek wellicht beter onthoudt en waarmee u achteraf kunt praten over het verloop van het gesprek.
• Hoe oud zijn de medische gegevens die de keuringsarts heeft? Maak eventueel (samen met je begeleider) een afspraak met de arts om de gegevens in te zien. Vraag zo nodig de behandelende arts(en) om een schriftelijk, medisch verslag van je situatie.
• Bereid het gesprek goed voor samen met je begeleider: waarom zou je wel of niet kunnen werken? Bedenk goed het gaat niet om je ziekte (zoals bij je eigen arts) maar om de beperking in je inzetbaarheid, wat je niet kunt en waar je last van krijgt. Schrijf wat voorbeelden op, liefst uit het dagelijks leven. Hoe vaak je moet rusten. Een werkgever zit vaak niet te springen om iemand die aaneengesloten maar 3 uur per dag kan werken.
• Schiet je na het gesprek nog iets te binnen, of ben je bang dat iets niet goed is overgekomen? Stuur nog snel een briefje naar de arts waarin je opschrijft wat je nog wilt zeggen.
• Het kan dat je tijdens het gesprek dat je onder de indruk en geïntimideerd akkoord gaat met een voorstel voor bepaald werk, maar dat je achteraf beseft dat je dat toch niet aankunt. Als dat gebeurt, maak dan zo snel mogelijk een nieuwe afspraak en ga opnieuw in overleg.
• Bedenk dat de keurende arts de aard van de kwaal/invaliditeit niet aan de werkgever mag meedelen. Wel de beperkingen die voor je functie van belang kunnen zijn. Als de werkgever nieuwsgierig is, hoef je hem niet te antwoorden. Je medische situatie is privé.
• Uit eigen ervaring blijkt dat patiënten zich beter voordoen dan hun mogelijkheden rechtvaardigen. Iemand die je kent kan dan beeld corrigeren. Daardoor verloopt het beoordelingsgesprek beter.

Toegevoegd na 3 dagen:
De echtgenoot geldt als belanghebbende niet als objectieve getuige in een juridische procedure
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Het gaat om als getuigen begeleiden is wat anders en het gaat om de echtgenoot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staat niets in de vraag over het begeleiden van getuigen.