Weet iemand een baan voor een 15 jarige?

In de buurt van Heerlen (Limburg) en GEEN krantjes bezorgen. Krantjes bezorgen heb ik geprobeerd, maar dat was geen succes..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

"Als je 15 jaar bent mag je al behoorlijk ‘zelfstandig’ werken. Het werk moet wel licht zijn en je mag niet werken met of in de buurt van machines. Je mag je nu ook bij een uitzendbureau inschrijven.
Voorbeelden van werk dat je mag doen:

•Licht werk in een winkel (opruimen of klanten helpen, maar niet afrekenen of achter de kassa)
•Groenten en fruit plukken (maar niet als er pas is gespoten met bestrijdingsmiddelen)
•Folders of huis- aan huisbladen rondbrengen
•Avondkranten bezorgen (voor ochtendkranten gelden bijzondere regels: zie hiervoor bron site.)
•Werken in een pretpark, museum of op een manege of camping."

Bedenk eerst in welke omgeving je graag zou willen werken, en kijk dan wat er te doen is. Binnen of buiten, klein of grootschalig? rustig of druk? Hoe ver wil je ervoor reizen?
Mijn eerste baantje was als opruimhulp in een bibliotheek.
Binnen, kleinschalig rustig, dichtbij.
Oppassen bij familie of kennissen mag ook, of autos wassen. Vraag eventueel aan de buren of je hun ramen mag lappen. Dit laatste kan snel oplopen als je het maandelijks voor de hele straat mag doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Bij een tuinder kan, of bij een bloemenkweker. Dat zijn de baantjes die ik deed op mijn 15e. Op een boerderij kun je vast ook een heleboel helpen.

Zolang het niet in een winkel is, is het geen probleem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt gaan vakken vullen in een supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Folders lopen dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad... bijna. Je zegt het zelf. Dus NIET hetzelfde!
Ik weet natuurlijk niet wat de reden is van het niks vinden van kranten lopen?
Misschien moest de vragensteller er te vroeg uit? Dat heb je bij folders niet.
Misschien had de vragensteller moeite met de adressen? Die probleem heb je met folders niet. Je hoeft alleen de Stickers op de brievenbus in de gaten te houden. Kijk, als het zo is dat de vragensteller het niets vind omdat je dan zoveel moet lopen.. ja.. DAN is het bijna hetzelfde ja. Maar dat weten we dus niet.
ga afwassen in een restaurant! Dat is vet gezellig :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oppassen, doe ik ook ik verdien 3,50 per uur voor een beetje bankhangen van half negen tot hal 12
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heitje voor karweitje ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets in de horeca, serveren misschien? In een winkel, zoals een hema of een kledingwinkel, supermarkt, achter de kassa of als vakkenvuller, callcenter? Oppasser. Achter de loopband werk. Genoeg werk, ga anders is langs een uitzendbureau, die kunnen je ook wel aan een baantje helpen wat je wel leuk vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het ook eens bij een bejaardentehuis proberen. Het is dankbaar werk, en van wat ik heb gehoord verdient het redelijk goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan zelfs werken in het magazijn van mediamarkt! Heb ik gedaan toen ik 15 was en er werken echt alleen super mensen! Echt hele leuke collega's! Ook krijg je 20% korting op alles wat je koopt als je daar werkt dus dat is best netjes.