Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg je een een boete als je er aan het einde van het jaar achter komt dat je ene boek niet hebt ontvangen?

ik zit nog op de middelbare school en ik heb in het begin van het jaar alle boeken ontvangen (tenminste dat dacht ik)
maar ik ben er 2 weken geleden achtergekomen dat ik een boek miste (biologie) ik wist zeker dat ik dat boek niet heb gekregen toen ik dat aan een meneer van de boekenvonds vertelde zei hij dat ik mijn handtekening had gezet dat ik alle boeken had. over 2 weken moeten alle boeken weer ingeleverd worden>

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
739

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik denk dat je dan toch een probleem hebt.. je kan niks bewijzen, dus dan kunnen ze er ook niet van uitgaan dat je de waarheid spreekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja je krijg een boete.
In het begin van het jaar hoor je te controleren of alles klopt en waarschijnlijk geloven ze nu niet meer dat je hem nooit gekregen heb. Zeker als je een handtekening heb gezet. Het is trouwens wel raar dat je dit niet eerder doorhad. Heel misschien geloven ze je maar ik denk het niet omdat je geen bewijzen hiervan heb en hun hebben jouw handtekening.

Veel succes,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij ervoor getekend hebt dan heb je weinig kans lijkt mij. maar als jij kunt aantonen dat dat boek nooit is behandeld( waarom had je het dan in de eerste instantie nodig?) zou je het misschien kunnen verklaren. maar dan is het wel weer heel erg toeval dat je precies dat ene boek ook mist... Heb je dat boek nooit nodig gehad dan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent. Normaal heb je als minderjarige toestemming nodig om je handtekening onder contracten e.d. te zetten. Echter vanaf je 16e ben je wettelijk 'handelsbekwaam'. Dit betekend dat je hoort te weten waarvoor je tekent.

Je ouders/voogd zijn in eerste instantie financieel verantwoordelijk tot je 21e.

Als je dus 16 bent of ouder dan zal je inderdaad moeten gaan betalen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding