Zijn er ook advocaten die alleen papierwerk doen, en niet bijvoorbeeld in een rechtzaak en verdachte verdedigd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Poet
8 jaar geleden
Dat noem je vaak de juristen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Poet, wist je dat jurist een onbeschermde titel is? Iedereen mag zich zo noemen. En dat het gebeurt merk ik zelfs op deze site. Ik zie het aan de zinsbouw en de terminologie van de antwoorden. "Dure" termen gebruiken in een verkeerde context bv.

Antwoorden (1)

Niet alleen zijn die advocaten er, sterker nog, dat is de meerderheid.

De meeste advocaten houden zich helemaal niet bezig met strafrecht (verdachten), maar met civielrecht (contracten, aansprakelijkheid, schulden); ook bestuursrecht (bezwaar/beroep tegen overheidsbesluiten) is een grote sector.