Is het een goed teken als een solicitatie gesprek lang duurt?

mijn man had om 14.00 een solicitatiegesprek. hij is nog steeds niet thuis.
is een lang gesprek een goed teken ?

Toegevoegd na 1 uur:
Mijn man kan volgende week beginnen. woensdag een dagje mee en dan die week daarna echt beginnen :)
dus het was een goed teken :) hihi

14 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien zit die samne met zijn nieuwe wergever in het cafe
rebecca
14 jaar geleden
dat zou idd ook nog kunnen haha, dan ruik ik het straks wel ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rebecca laat je de uitslag weten
rebecca
14 jaar geleden
dat is goed askmen

Het beste antwoord

Ja, dat denk ik wel. Van een kort gesprek kun je niet zo makkelijk zeggen of het een goed teken is of niet, omdat als het gelijk goed blijkt te zijn het gesprek ook kort kan zijn, net als wanneer gelijk blijkt dat je bepaalde vaardigheden mist.
Een lang gesprek wil zeggen dat ze in ieder geval een hoop dingen van hem willen weten (en hij van hen). Hoe meer ze willen weten hoe beter je man dus bevalt, want als er iets al tegenvalt, waarom dan doorvragen...

PS Ik hoop dat ik gelijk heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan zeker een goed teken zijn, ik betwijfel of ze een sollicitatiegesprek zo lang door laten gaan als het slecht gaat. Persoonlijk zou ik het gesprek dan snel afkappen. Negatief is het in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...

Een goed teken is dat hij aangenomen wordt, lijkt mij significanter dan dat het lang duurt... Het ligt voor de hand dat alles uitgelopen is, in plaats van de vermoeden dat hij veel langer dan gepland heeft zitten te solliciteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, een lang sollicitatie gesprek is in de meeste gevallen een goed teken.
Misschien krijgt hij een rondleiding door het bedrijf en ziet hij zijn toekomstige collegä's.
Ook kan het zijn dat alles in kannen en kruiken is en dat er papierwerk getekend moet worden.
Even geduld en alles is helder. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan positief zijn als het lang duurt, want als iemand geïnteresseerd is, dan wil hij/zij meer weten, dan is het wel positief.
Het kan ook dat de werkgever juist wat langer doorgaat met vragen omdat hij het niks vindt en het zo lullig vindt om te zeggen dat er niks leuks bij zat, dus zoekt hij iets dat toch nog positief klinkt en de werknemer niet helemaal nutteloos is en depressief wordt.
Dus het kan van alles betekenen, ik zou me niet te veel zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt jou dat hij nog steeds met die sollicitatie bezig is? Misschien zit hij wel in de kroeg om zijn verdriet weg te drinken, omdat hij na 5 minuten al buiten stond na dat gesprek.