Wat verdien je op je 20e per uur?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Amadea
5 jaar geleden
Dat hangt nogal af van het soort werk en het niveau daarvan. Er is een minimum loon, maar iemand met een HBO-diploma zal meer dan dat verdienen.

Antwoorden (1)

Dat hangt af van hetgeen er is afgesproken met de werkgever en met wat in een eventuele CAO staat.

De ondergrens is het minimumjeugdloon voor een 20-jarige. Minimumuurlonen bestaan niet, wel (bijv.) een minimumweekloon en minimum maandloon. Wat dit per teruggerekend per uur is, hangt af van de omvang van de werkweek van de werkgever. Meestal is dit tussen de 36 en 40 uur.

Het wettelijk brutominimumjeugdloon voor een 20-jarige is sinds 01-07-2018 eur 1115,95 per maand en eur 257,55 per week.

Herleid is dat eur 51,51 per dag en eur 6,44 per uur (uitgaand van een 40-urige werkweek).
Computoon