Na een halfjaar en daarna een jaarcontract zit ik nu 7 mnd. in mijn derde contract, maar welk?

Ik heb dus geen nieuw (derde) contract gehad maar ben gewoon op dezelfde voorwaarden blijven werken. Er is ook van beide kanten niets over gezegd.

Toegevoegd na 4 minuten:
Verandert de nieuwe Flexwet hier nog iets aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je laatste contract is dan verlengt, dus een derde jaar contract, mocht je na een jaar (dus nu nog 5 maand) weer niks hoort dan heb je een vast contract en mag je niet zo maar meer ontslagen worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als een tijdelijk contract afloopt en je blijft gewoon werken, dan is wettelijk gezien een nieuw contract ontstaan met dezelfde voorwaarden als het oude. Dus met hetzelfde salaris, hetzelfde aantal vakantiedagen etc. Ook heeft het - tenzij het maximum aan tijdelijke contracten al is overschreden - dezelfde looptijd als het vorige contract.

Juridisch gezien heb je dus een nieuw jaarcontract dat is ingegaan op de eerste dag na het aflopen van je vorige contract.

Wat de verandering van de Flexwet voor invloed heeft, ligt aan je leeftijd.

Als je boven de 27 bent, is een volgend contract (het vierde) bij deze werkgever automatisch voor onbepaalde tijd. Dit geldt zowel voor een expliciet nieuw contract als voor eventuele stilzwijgende verlenging.

Als je onder de 27 bent, kun je nog één tijdelijk contract na het huidige krijgen en is het contract daarna (het vijfde) automatisch voor onbepaalde tijd. Ook dat geldt zowel voor een expliciet nieuw contract als voor eventuele stilzwijgende verlenging.