Lekkere achtergrondmuziek opzetten, en ze een keer of 'tig' lezen en hardop uitspreken. Dan blaadje op de duitse woorden leggen, en ze opzeggen. Die je (nog) niet weet, op een blaadje schrijven, nog een keer doorlezen, en wat anders gaan doen. (ander vak, of iets gezelligs)
Dan weer blaadje op duitse woordjes leggen, en kijken hoeveel minder woordjes je nu op moet schrijven. Die laatste 3 of 4 op je bureau leggen, en er af en toe naar kijken.
Afhankelijk van hoeveel woordjes je moet leren, heb je ze dan in bij elkaar 15-25 min. in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Door een tijdje in Duitsland rond te hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herhalen herhalen herhalen, tot ze je neus uitkomen!

Toegevoegd na 16 seconden:
En daarna nog eens herhalen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk woord minimaal 25/50 keer lezen...
Gewoon kwestie van herhalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zegt het eigenlijk al in je vraag, dat is soms toch echt een kwestie van gewoon hard stampen.

het is misschien niet een snelle manier, maar wat mij altijd hielp met andere talen was geheugenbriefjes maken van woorden waar je moeite mee hebt en er een soort memorie spelletje van maken. Op deze manier is het ook leuker om elkaar te overhoren.

Stampze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dezelfde manier als je dat met de Engelse, Franse, Spaanse, Russische, Chineze etc. woordjes doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks dat ik überhaupt geen woord Duits spreek, kan ik je in elk geval wijzen op de goede werking van rücksichtlos herhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1
bij mij werkt de site www.wrts.nl altijd, dat is een site, daar kan je de woorden nederlands en duits intypen (je kan ook naar www.woordjesleren.nl gaan en daar het opzoeken wat je moet leren) en dan kan je het overhoren, in de moeilijkheidsgraag die jij wilt, dus makkelijk, dat je de letters door elkaar krijgt ofzo, of moeilijker, dat je gewoon het woord ziet, en moet intypen.
werkt vaak heel goed!
succes!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geldt dit ook voor Spaans?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, dit kan voor heel veel talen!
Blijven herhalen. Eerst 1 woord leren, afdekken en de 2e pakken iedere keer afdekken, Steeds de 1 en 2 herhalen, 3 erbij pakken en zo iedere keer weer. Hardop zeggen en steeds opschrijven dan blijft het ook sneller hangen

Briefjes hangen op het toilet, naast het gasfornuis als je staat te koken. En doe gewoon gek schrijf ze gewoon met grote letters op A4 en plak ze in de woonkamer op de muur, zo doen wij dit iedere keer met nieuwe woorden tijdens het oefenen van onze Spaanse taal. En zo pak je iedere keer wat op omdat je ze overal tegenkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
muchas gracias papagayo!
Lees eens wat Duitse tijdschriften over een onderwerp wat jou interesseert. Koop een spannende Duitse DVD film (Das Boot, Der Untergang). Luister en geniet van Bach's Matthäus Passion.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een site die kun je gebruiken voor het leren van woordjes. www.wrts.nl je voert zelf eerst de woordjes in en dan kun je ze oefenen op die site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze manier lukte het mij altijd heel snel:

Duits-Nederlands: een blaadje leggen over alle nederlandse woorden, jezelf overhoren, hardop lezen, en voor ieder woord dat je verkeerd hebt een kruisje zetten met potlood. Daarna begin je opnieuw met alle woorden waar een kruisje voor staat, bij ieder woord dat je nu wel weet gum je het kruisje weg. Zo doorgaan tot je alle woordjes kent, daarna de hele lijst nog eenmaal herhalen, en de woordjes blijven hangen.
Nederlands-Duits: precies andersom, nu de duitse woordjes afdekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk een tijdje alleen naar Duitse tv zenders of ga voor een paar maanden naar Duitsland waar je dan alleen maar Duits hoort ziet en spreekt, het verdient dan wel de aanbeveling om dit niet in een van de oststaten of Beieren te doen omdat het dialect daar erg afwijkt van het gangbare Duits
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik heb als kind alle duits gewoon van de tv geleerd,omdat in die tijd de nederlandse programma,s al om 11 uur s,avonds afgelopen waren.
en ben begonnen met westerns die waren eenvoudig in taalgebruik,en toen de rest.
een collega heeft me laats leren tellen in het Armeens,ik heb gewoon een klein briefje gemaakt met woorden die ik niet zo goed kon onthouden en op het dashbord geplakt,dat zie je ieder keer en noem ze dan op,na een week zat het erin.
maak een lijstje en doe dat ook ,en geen hele lange lijst maar maximaal een stuk of tien en s,avonds in je bed probeer ze op te noemen op een gegeven moment heb je ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
per 5 woorden
leren
5 er bij
herhalen
5 er bij
etc
ik weet nu nog hele rijen duitse uitzonderingen, dus..............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals wij op de jezuitencolleges Latijn leerden : ROSA , ROSA, ROSAE ROSAE ROSAM ROSA, ROSAE ROSAE ROSARUM ROSIS ROSAS ROSIS. Zoals in het liedje van Jaques Brell.
"Aus bei mit nach seit von zu"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste letter bekijken:
Kalt-Koud. Het lijkt op elkaar en
de eerste letter is een K!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.wrts.nl
Daar kan je je woordjes invoeren en d.m.v. spelletjes etc. kan je jezelf laten overhoren. Netzolang dat je ze allemaal weet. Zo is het mij menig maal gelukt met Frans, Engels en Duits. Je kan het ook gebruiken voor geschiedenis door tijden en gebeurtenissen in te voeren, wat je zelf wilt.. ;)

Toegevoegd na 30 seconden:
Excuses zie nu dat dat antwoord al gegeven is. :$
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had vroeger een computerprogramma geschreven, die mij overhoorde. Een van de eigenschappen was, dat ik de volgorde van de woorden kon "husselen", want ik merkte dat ik de woorden alleen in een bepaalde volgorde kende. Na een paar maal husselen kende ik wel alles uit mijn hoofd. Dat programma heb ik na 20 jaar niet meer voor je, maar dat was wel de methode.