Zag net een reclame voor opleidingen van Scheidegger, wat me opviel is dit, wat heeft dat diploma voor waarde als ze een diploma garanderen?

Want als je het niet haalt mag je het gewoon overdoen, zeggen ze in de reclame.

ik zie er dan de meerwaarde niet van in als iedereen zo'n diploma dus maar halen kan?

Toegevoegd na 20 minuten:
Zag bijvoorbeeld op Discovery Channel ook een programma waar ze in de VS scherpschutters opleiden, en daar zeiden ze dat ze liever twaalf deelnemers hadden die de opleiding haalden, dan 250 personen die net niet goed genoeg waren en die de opleiding dus niet voltooid hebben.

Dus in die zin leek me 'een gegarandeerd' diploma niet veel meerwaarde hebben

Toegevoegd na 21 minuten:
maar door het antwoord van Nelly 3 ga ik ineens twijfelen aan mijn vraag:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeg me precies hetzelfde af
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geef geen antwoord alleen wil ik wel zeggen dat ik 2 mensen ken die een zogenaamde opleiding hebben gevolgt via scheidegger... Beiden zijn zeer ontevreden.

Het beste antwoord

Dit is nu gewoon reclame. En zonder inzet haal je het toch echt niet, ondanks alle mooie praatjes.

Als je goed zoekt, vind je dat Scheidegger failliet is gegaan. Deze merknaam is gekocht door het NCOI.
De doelgroep blijft hetzelfde, dus dezelfde cursisten worden aangesproken.
De docenten zijn dezelfde mensen, maar de materialen, de organisatiestructuur en het management zijn nieuw.
Sinds 1 januari van dit jaar is ook de directeur vernieuwd, iemand uit onderwijsland.

Dat van die adviseur is dus iets van het verleden; dit is niet meer aan de hand, want veel te duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk heeft het waarde, ( bijna) iedereen haalt ook een rijbewijs en en een zwemdiploma
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, zo had ik het nog nooit bekeken +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar aan de andere kant, als je een rijbewijs hebt betekent het niet automatisch dat je ook een goede bestuurder bent... Dat is toch ook met een diploma dat maar door iedere sufferd? gehaald kan worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rijbewijs en zwemdiploma zijn vaardigheidsdiploma. De meeste mensen kunnen wel rijden en/of zwemmen. (Maar ook niet iedereen). Een MBO-diploma halen bijvoorbeeld, vraagt niet alleen vaardigheden, maar ook een bepaald denkniveau. De één heeft meer 'hersens' meegekregen dan de ander. Daar is niets mis mee. Niet iedereen kan goed leren en dat is maar goed ook, want we hebben in onze samenleving ook mensen nodig die handig zijn en een vak kunnen leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Jan F,
Klopt, betekent dat je en goede basis hebt om te zwemmen, nou, daar kun je bij mijn weten niet veel verkeerd aan doen, maar een rijbewijs is anders, op het moment dat je die haalde voldeed je aan een standaard, nou en bij velen vervaagt die standaard met de maand / jaren. Zie nou wel eens mensen die hun rijbewijs beter direct in kunnen leveren. Geldt ook voor diploma's, blijf je kennis bijhouden op je vakgebied anders is het allemaal niets meer waard op langere termijn.
Ook hier verwaterd er teveel kennis. Dus misschien een idee om niet zoveel waarde te hechten aan onze diplomacultuur?
Als je bij Scheidegger begint aan een opleiding schijn je eerst bezoek te krijgen van een adviseur, die de cursus met je doorneemt. Mogelijk dat hij ook een beetje inschat of je voldoende niveau hebt. Scheidegger is een commercieel bedrijf, die zullen echt niet zomaar een garantie afgeven. Daarnaast is een opleiding volgen bij Scheidegger ook niet goedkoop, zeg maar rustig duur. Zo bezien betaal je dus eigenlijk zelf een deel van die baangarantie. Tenslotte kun je googelen op Scheidegger, dan kom je nog wel het één ander tegen. Op de sites van Kassa en Radar staat ook nog wel het één en ander. Overigens, ik heb nog even op hun site gekeken, maar ik kwam geen diplomagarantie tegen, wel een examengarantie. Dat wil dus alleen maar zeggen, dat als je niet slaagt, je opnieuw examen mag doen. Maar er staat niets over een verdere begeleiding daarvoor en de eventuele kosten daarvan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit is gedateerde informatie.
Dat van de diplomagarantie is best vaag, ze hebben daarmee gerommeld in de definitie. Wat ik weet, is dat het op dit moment betekent, dat je de cursus gratis mag overdoen met eenmaal nogmaals examen. Daarbij geldt de strikte voorwaarde, dat alle lessen gevolgd zijn. Dus het is verstandig, om als je met een gebroken been in het ziekenhuis ligt, de kantenservice een aantekening in je dossier te laten opmaken, met de reden van de afwezigheid, ook met bewijs. Want zo hard gaat het dus wel.
Vanwege de gedateerdheid een min.