wat is een risicobedrijf?

Ik moet onderzoek doen naar risicobedrijven, maar ik kan nergens vinden wat dit is. Het heeft iets te maken met de brandweer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Risicobedrijven zijn die bedrijven waar met stoffen worden gewerkt die schadelijk zijn voor mens en milieu.

(brandgevaarlijk, explosiegevaar, giftig etc.etc.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gevaarlijke bedrijven worden ingedeeld volgens de Seveso richtlijnen van de Europese gemeenschap. (zie link)

Toegevoegd na 2 uur:
Na het chemisch ongeluk in Seveso, Italie, is het Europees aangenomen om de risico's te beperken door middel van richtlijnen, In Nederland noemen ze die BRZO-bedrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De term seveso bedrijf is in Nederland niet bekend. In Nederland werken met indeling naar categorie, in categorie 5 zitten niet alleen de risicobedrijven maar ook bedrijven die veel geluidsoverlast veroorzaken. http://www.huizen.nl/dsresource?objectid=3779&type=PDF
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
BRZO= Besluit risico's zware ongevallen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog even een link naar het besluit: http://wetten.overheid.nl/BWBR0010475/geldigheidsdatum_23-04-2013 Zie mijn antwoord: Bedrijven waar gewerkt wordt met stoffen die gevaarlijk zijn voor mens en milieu.