Waar kun je terecht voor je rechten als ZZP er?

Een vriend van mij heeft een opdracht uitgevoerd bij een bedrijf. Hij is ZZP er. Helaas is deze opdracht mondeling tot stand gekomen, wel met een goede getuigen erbij. Nu die vriend zijn opdracht heeft volbracht gaat het bedrijf moeilijk doen. En krijgt hij zijn geld niet. Het gaat hier trouwens niet op vele duizenden euro’s, slechts om ik meen 3 duizend euro. Het is een groot bedrijf waar hij die opdracht voor heeft gedaan. Hij is natuurlijk niet lid van een vakbond of zo. Maar is er niet een instantie, bedrijf of wat dan ook die voor de belangen van ZZP ers opkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt dit verhaal wel ? Sorry maar juist een groot bedrijf doet niks zonder schriftelijke bevestiging , omschrijving , offerte , enz. Leer hier van ! Nooit alleen mondeling met een vage omschrijving ergens aan beginnen .

Het beste antwoord

Bij het uitblijven van betaling door de opdrachtgever moet men niet schromen om een incassoprocedure te starten. “Niet betalende klanten zijn geen klanten” is de stelling van Stichting ZZP Nederland.

Echter weet ik niet of de getuige een directe relatie hebben met de ZZP' er die het moeilijker maakt een mondelinge afspraak te bewijzen. Mijn advies is om naar de Wetswinkel of juridisch loket te gaan want elke situatie (zoals hier de getuige) kan anders zijn.

In de link vind je wat te doen bij wanbetalers en wat tips om dit te voorkomen.

Ik wens je veel succes,

Toegevoegd na 49 seconden:
Het juridisch loket is bij eerste consult gratis en scheelt in advies ontvangen dus veel geld t.o.v. een advocaat.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij een advocaat. Dat kost echter wel geld. Beter had hij een rechtsbijstand s verzekering genomen. Dat werd hij gratis geholpen. Praat eens met een jurist. Deze zien vaak snel genoeg of baak kans van slagen heeft