Mag je andere bedrijfsactiviteiten uitvoeren dan bij de KVK staat ingeschreven?

Stel een partyverhuur bedrijf doet 1 à 2 x per maand chauffeursdiensten voor een ander bedrijf. Totaal iets anders dan bij de inschrijving bij de KvK is aangegeven. Is dit toegestaan of moet dit bij de KvK gemeld zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.2K

Antwoorden (3)

Je mag ze uitvoeren maar je moet ze melden:

"Als de gegevens van uw vestiging wijzigen, kunt u dit doorgeven met formulier 14. Bijvoorbeeld bij verhuizing, een nieuw telefoonnummer, nieuwe handelsnaam of het wijzigen van uw bedrijfsactiviteiten of branche."

Dit digitale formulier 14 staat hier:
http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschrijving-bij-de-kamer-van-koophandel/een-wijziging-doorgeven/inschrijven-wijzigen-of-uitschrijven-vestiging/

Je vult vraag 4.2 in ('Zijn er bedrijfsactiviteiten toegevoegd?') onder het kopje "Bedrijfsactiviteiten, diensten en/of producten", de eigenaar/maat/vennot/bestuurder ondertekent het formulier en voegt een kopie bij van diens geldig legitimatiebewijs. Daarna retourneren.
Computoon
11 jaar geleden
Ja, dat mag. Het is wel gebruikelijk om dit onder verschillende handelsnamen te doen. Als het om een eenmanszaak gaat, is het zelfs niet mogelijk om verschillende KvK-nummers aan te vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Weet je toevallig ook of het 'illegaal' is om niks te wijzigen bij de KvK en ondertussen wel alleen maar chauffeursdiensten factureerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het om een permanenten verandering gaat, is het verplicht om dit te melden
http://www.mkbservicedesk.nl/425/inschrijven-handelsregister.htm
Dit is in principe wel toegestaan, maar u moet het wel laten registreren.

Bent u een eenmanszaak en voert udus zelf die andere activiteiten uit? Let er dan wel op dat de belastingdienst voor elke nevenactiviteit beoordeeld of u ondernemer bent. U moet dus voor deze activiteit een aparte VAR-WUO overleggen. Dat kan een probleem zijn als u de werkzaamheden slechts voor een beperkte winst doet, of slechts bij één opdrachtgever. Vraagt u geen VAR aan? Dan loopt u in ieder geval het risico dat u de opbrengsten uit deze dienstverlening niet als winst uit onderneming mag registreren waardoor u belastingvoordelen misloopt. In het slechtste geval oordeelt de Belastingdienst dat er sprake is van een arbeidsverhouding waardoor zowel u als uw klant nog achterstallige loonbelastingen zullen moeten betalen.