Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik op 2800 m² een winstgevend agrarisch bedrijf beginnen?

Hoe kan ik op 2800 m² agrarische grond een winstgevend agrarisch bedrijf beginnen?

12 maanden geleden
1.3K
tinus1969
12 maanden geleden
Je hebt een concreet stuk grond op het oog? Zoja, mag dit van het bestemmingsplan en wat doen de buren?
tinus1969
12 maanden geleden
Winstgevend is mss nog mogelijk (in de zin van: meer opbrengsten dan kosten), maar ik denk niet dat je ervan kunt leven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja dat kan. Voor een zelfvoorzienend, plantaardig dieet heb je ongeveer 350 vierkante meter nodig. Voor een tuin met varkens heb je drie keer zoveel ruimte nodig. Een ruimtebesparend alternatief zijn kippen of vissen, die minder ruimte innemen en minder voeding nodig hebben.
(Lees meer...)
12 maanden geleden
ronron1212
12 maanden geleden
Hij wil een bedrijf beginnen niet alleen voor zelfvoorziening
Je zult dan waarschijnlijk in de hoogte moeten gaan werken, op verschillende bouwlagen. Dat kan, bijvoorbeeld een champignonkwekerij, maar ik denk ook aan een wormenkwekerij, of een insectenkwekerij.
(Lees meer...)
12 maanden geleden
ronron1212
12 maanden geleden
@jc54 champignon kweken is niet op de open lucht mogelijk https://kweken.net/champignons/
Ozewiezewozewiezewallakristallix
12 maanden geleden
@ronron1212
Nergens staat de voorwaarde 'open lucht' beschreven. Als de vragensteller een gebouw op dat stuk grond kan, mag en wil zetten, dan is het een prima antwoord van @jc54.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding