Kan ik mijn klusjesman aansprakelijk stellen?

Ik had een klusjesman ingehuurd om mijn toilet te verbouwen.
Muren moeten verplaatst worden, riolering verplaatsen, stuken, tegelen.
Hij levert goed werk, op het schoonhouden van mijn wanden en vloer in mijn hal na. Hij is hier erg laks in geweest.
Het is namelijk zo hij heeft flink lopen knoeien met zijn tegellijm en voorstrijk (geel!) op mijn dure vloer (2500,-) en mooie gestuukte muren.
Dit is er met geen mogelijk uit te krijgen.
Kan ik hem hier voor aansprakelijk stellen?

Het was een mondelinge overeenkomst, dus ik ben niet zeker van mijn zaak.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (4)

Je kan hem alleen op zijn morele verantwoordelijkheid wijzen aangezien er niks op schrift staat en de betaling waarschijnlijk ook onder de tafel is geschied. Wel kan je aankaarten dat je hem niet zal aanbevelen als hij geen oplossing treft voor de gedane schade!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan niet betalen totdat hij de schade heeft hersteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben het eens met freekfluweel, vind het best wel belachelijk dat een klusjesman zo laks omgaat met andermans huis.
Kijk of jouw klusjesman zich heeft aangesloten bij een organisatie, dan kun je daar terecht als de klusjesman hier niet op in wil gaan.

Je kunt hem natuurlijk altijd aansprakelijk stellen. Hier staat wat je moet doen als iemand de afspraken niet nakomt. Je hebt inderdaad niet afgesproken dat hij jouw vloer mooi zou laten maar een klusjesman moet ook bedenken dat het belangrijk is om andere spullen te beschermen. Dat moet je er dus inzetten: http://www.mkbservicedesk.nl/849/hoe-laat-iemand-gemaakte-afspraken.htm

Overigens neem ik alleen nog maar klusjesmannen van De Klussenier aan, bevalt prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een mondelinge overeenkomst is een overeenkomst ( dat staat zelfs in de wet ). In dit geval is er sprake van wanprestatie. Je kunt een aantal dingen doen.
1. je spreekt hem aan op zijn laksheid en vraagt of hij de troep wil opruimen en schoonmaken.
2. als je het bedrag nog niet ( helemaal) betaald hebt dan houdt je in wat de kosten zijn van het herstellen van zijn fouten.
3. als je er samen niet uitkomt kun je een mediator vragen je te helpen bij het oplossen van de problemen. Dit moeten wel beide partijen willen.
4. je start een civiele procedure met alle kosten en risico's van dien.

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De schade die de klusjesman heeft toegebracht aan de andere vertrekken dient hij te (laten) herstellen op zijn kosten als deze schade te voorkomen was, betreffende vloer was het zeker te voorkomen door deze af te dekken.

Stel hem eerst mondeling aansprakelijk en als hij er iet op reageert schriftelijk aansprakelijk.