Kan je geld lenen bij de bank om een bedrijfsovername te financieren?

Kan je geld bij de bank lenen (zakelijke lening) om een bestaande webwinkel over te kopen?

Je krijgt er een kleine voorraad bij

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
ronron1212
9 jaar geleden
Alles kan als jij een goed plan hebt geschreven en de financiële cijfers over de afgelopen jaren hebt en een goede prognose voor de eerste jaren dan kun je het met de bank bespreken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij kredieten onder de 250.000 euro maak je weinig kans tegenwoordig bij de bank. Kleine ondernemers en met name staters zijn niet interessant genoeg nu de banken de hand op de knip houden. Misschien een idee om je in crowdfunding te verdiepen?
www.geldvoorelkaar.nl is hiervoor prima geschikt. Hoe groot is die webwinkel?

Antwoorden (1)

Waarom niet? Zakelijke financiering is juist voor dit soort transacties bedoeld.
Zolang je maar een goed plan hebt, met een goede prognose van een toereikende winst om de financiering terug te betalen - en uiteraard zelf aantoonbaar over ondernemerskwaliteiten beschikt, kun je altijd een partij als qredits (*) benaderen voor financering. Nee heb je, ja kunt je krijgen

*= Qredits is een initiatief van de gezamenlijke banken, bedoeld voor MKB-kredieten van€ 5.000,- tot € 250.000,- (of tegenwoordig zelfs € 500.000,-). Qredits heeft geen winstoogmerk. Koningin Maxima is ambassadrice van Qredits