Ik wil een glas 24 uur service beginnen, aan wat voor uurloon etc moet ik denken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Elke start voor een eigen bedrijf begint bij de Kamer van Koophandel.
Een uurloon hangt af van de kosten die je maakt, dus de inkoop van het materiaal, de huur van een pand met de bijbehorende vaste lasten, evt. personeel, verzekeringen en dan nog wat winst.
Dus het is moeilijk om zo een bedrag te noemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoeveel zou je per uur verdienen met 24 uur serive in loon dienst wat voor uurloon enzo
Het uur dat je aan je klanten doorberekent hangt onder meer af van welke kosten je hebt. Kosten van gereedschappen/machines (rekening houdend met de vermoedelijke tijd dat ze meegaan), van verzekering van jezelf tegen arbeidsongeschiktheid, van inschrijving bij de KvK, van lidmaatschap van een eventueel verplichte brancheorganisatie, enz. enz.

Het is wat lastig te bepalen.

Je zou het beste kunnen kijken naar het uurtarief wat collega-24-uur glasservices in rekening brengen en dan kijken of je het voor dat uurtarief kunt doen en er ook nog het nodige aan overhoudt.

Volgens de CAO Schilders, afwerkings, en glaszetbedrijf verdient een vakvolwassen schilder (en glaszetters vallen onder dezelfde CAO) bruto euro 16.- per uur, een voorman euro 17,60 en een uitvoerder euro 18,40 per uur. Maar dit gaat over mensen in loondienst. Maar... vergelijking met wat iemand in loondienst van een glasservice verdient, gaat niet op. Het doorberekend uurtarief zal aanzienlijk boven het uurloon moeten liggen van iemand in loondienst die hetzelfde werk doet.

Op een site vond ik:
"De gemiddelde uurloon van een professionele glaszetter is tussen de € 30 en € 40 euro excl. BTW. "
Hoe professioneel een site is die spreekt over 'de loon' in plaats van 'het loon' mag je zelf beoordelen.
Computoon