hoe verloopt het importeren van goederen als bedrijf?

ik ben van plan om sieraden te importeren uit China, hong-kong, enz. naar Belgie. Maar hoe gaat dit nu juist in zijn werk?Na ik een bestelling heb geplaatst en de goederen zijn opgestuurd wat moet ik dan precies doen om alles in orde te laten verlopen bij de douane?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

je kunt ze gewoon bestellen.
de douane bepaald de invoerrechten en eventule BTW als je geen bedrijf bent
je krijgt meestal een factuur die je vooruit moet betalen
Als het grote bedragen worden kun je beter als bedrijf (eenmanszaak) in laten schrijven bij de KvK dan krijg je ook een BTW-nummer van de belasting zodat je geen BTW hoeft af dragen bij de invoer
Je moet dan BTW afdragen over de verkoop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Importeren als bedrijf daar is best een hoop werk aan ga naar je KvK en laat je goed informeren. Lees ook onderstaande bron
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor nederland vind ik idd redelijk veel informatie, maar voor belgie is het echt slecht gesteld :(, waarschijnlijk is er ook een groot verschil met wat er precies moet gebeuren tussen importeren naar nederland en importeren naar belgie.
ronron1212
13 jaar geleden
Importeren in europa is simpel buiten europa is het per land verschillend daarom ook naar de KVK