Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb autisme Weet iemand een gemakkelijke manier om Engels te leren of een goedkope cursus?

Weet iemand ook het verschil qua Engels leren het verschil tussen Engels, Brits, Amerikaans?;

Als ik bijvoorbeeld Amerikaans wil leren kan ik dan nog steeds alles begrijpen als het Brits is? Bijvoorbeeld praten met iemand uit Engeland en of Amerika en films en series doe uit Engeland komen en in Amerika kan ik dan beide nog wel begrijpen als ik specifiek Amerikaans ga leren?

9 maanden geleden
in: Cursussen
tinus1969
9 maanden geleden
Mag ik vragen wat je al weet/hebt geleerd?
Ritsuka
9 maanden geleden
Hoe oud ben je? Heb je al Engels op school geleerd?
Dutchnl
9 maanden geleden
ik kan wel de basis van Engels ik ben 31 jaar
tinus1969
9 maanden geleden
En kijjk je wel eens TV met ondertiteling? En luister je dan ook?
Thecis
9 maanden geleden
Het brits engels en amerikaans engels is grotendeels uitwisselbaar. Dat zal geen problemen geven. Hoe beter je het gaat spreken, hoe meer je jezelf een bepaald accent zal aanleren. Als je veel Amerikaanse series kijkt, zal dat een Amerikaans accent zijn. Wanneer je veel naar de Britse TV kijkt, zal dat een brits accent zijn (het Brits engels heeft wel mijn persoonlijk voorkeur). Wat betreft grammatica kan je het ook zien. Woorden als colour (brits) vs color (US). Zo zijn er nog veel meer. Ook bepaalde woorden zijn anders. Een lawyer (US) of een attorney (US) tegenover een solicitor (brits). Een lift (brits) vs een elevator (US).
Ook een bekende, soccer (US) tegenover football (uk). Die laatste leren we verkeerd aan in NL volgens een aantal van mijn Engelse kennissen alhoewel het woord soccer wel in de UK ontstaan is. Ze gebruiken het alleen niet meer. Ik heb Engels op vroege leeftijd geleerd, o.a. door naar de BBC te kijken. Ik heb dan ook een Brits accent.
Ga gewoon lekker bezig. Het maakt niet uit welke van de 2 je leert, daar kom je wel uit.
Ritsuka
9 maanden geleden
Duolingo misschien?
VraagAntwoord66
9 maanden geleden
Wat is de link tussen autisme en het leren van Engels?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing