Moeten verhuizen voor een nieuwe baan, maar geen geld voor de verhuizing en/of 2 huizen, wat nu?

Ik woon al jaren in Emmen, maar de werkgelegenheid valt hier erg tegen. Nou kan ik een baan krijgen in Utrecht, maar mijn huis verkopen lukt (bijna) niet. En als het al lukt, dan hou ik zeker een restschuld over tussen de 7.000 tot 10.000 euro, die ik 4 jaar geleden heb betaald aan overdrachtsbelasting.

Ik zit momenteel in de WW en kan niet rondkomen, dus ik wil zo snel mogelijk aan het werk, maar een koophuis in Emmen en een kamer in Utrecht is niet te betalen. En dan komen er ook nog allerlei verhuiskosten (borg, verhuisbus, paar keer pendelen, etc.) bij.

Het zou belachelijk zijn als ik geen baan aan kan nemen omdat het teveel geld kost en dus in de WW zou moeten blijven. Hoe kan ik dit creatief oplossen?

Ps. verhuren van deze woning blijkt erg moeilijk, bank wil het niet en je hypotheekrenteaftrek vervalt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Een heel lastig probleem.

Je zou woningruil kunnen overwegen.
http://hypotheken.blog.nl/huizenmarkt/2009/02/03/koopwoning-ruilen

Succes ermee!!

Toegevoegd na 44 seconden:
Hier nog een link
http://www.vrijehuizenmarkt.nl/content/category/1/21/51/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou ook kunnen proberen je koopwoning tijdelijk als huurwoning aan te bieden, dat geeft je wel meer kansen

Toegevoegd na 54 seconden:
je kan dit ook met een makelaar bespreken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je over zo'n afstand gaat verhuizen ten behoeve van je werk zijn er diverse (fiscale) regelingen, waarbij je tot een bepaald maximum alle verhuiskosten kan aftrekken.

Daarnaast kan een werkgever ook een verhuisvergoeding betalen.

succes!