mag een bedrijf je dit aandoen?

ik werk sinds een maand bij een bedrijf en ik heb geen contract ondertekend, heb jaren ervaring in het werk ondanks dat heb een hulp truitje aan en wordt er gezegt dat ik geen ervaring heb! Ze zetten me alleen op koopavonden in. Heb deze week en vorige week 3 koopavonden gehad volgende week heb ik er 4 en het salaris voor deze maand is 164 euro en ik ben een meid van 21 dus dat zal betekenen dat ik €1,65 per uur verdien terwijl ik deze maand alleen al meer als 99 uur heb gewerkt, mag dit zo maar? En wat kan ik er tegen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Met 21 jaar zou je mogen verwachten dat je weet dat je altijd een contract moet tekenen als je ergens gaat werken! Natuurlijk mag een bedrijf dit niet en betalen ze te weinig, maar je hebt geen contract waar je ze mee om de oren kan slaan. Kortom, opstappen of een contract eisen!

hebben jullie een mondelinge overeenkomst met mss enkele getuigen? want dat is evenwaardig als een contract

Kijk eens op de volgende site http://financieel.infonu.nl/geld/11030-minimumloon-minimumjeugdloon-januari-2011-uurloon.html Hier kun je zien wat je minimaal zou moeten verdienen. Wat jij per uur krijgt is minder dan voor een 15-jarige. Als het een stage betreft is het wat anders, want vaak is het zo, dat stagiaires helemaal niets krijgen betaald. Als het echter een gewone baan is of een bijbaantje naast een studie dan gelden de normale minimumlonen. In het laatste geval krijg jij veel te weinig betaald. Als ik jou was zou ik dan zo snel mogelijk contact opnemen met UWV/CWI of bellen naar de Jurofoon om te kijken wat er aan te doen is (tel. 0900-1411). Wil de baas niet meewerken zoek dan als de sodemieter ander werk.

Zonder contract heb je ook geen verplichtingen dus je kan nu besluiten om niet meer te gaan. Je hoeft niet eens af te bellen, je hebt namelijk echt geen enkele verplichting naar het bedrijf toe. Het leven is niet iets wat je overkomt, je bent er zelf bij dus denk logisch na en weet dat je niet moet gaan werken voor minder dan het minimumloon voor 21jarigen. Google desnoods ook even wat het minimumloon is voor jouw leeftijd

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100