Als je gesolliciteerd hebt en je krijgt een mail terug dat je in week 32 bericht krijg moet ik dan bellen of afwachten?

Ik heb voor 15 juli gesolliciteerd en vanwege vakanties hoor ik deze week pas iets. Ik heb echter nog niets vernomen behalve dat ze mijn mail gehad hebben zullen doorsturen en dat ik in week 32 bericht krijg.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb een mail gestuurd maar nog niets vernomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zeg, ik vroeg af zo van, dat nu is de week die is wel geweest en dan ben je dan aan genomen dat ik je ken felciteren?

Antwoorden (13)

Nou kijk. week 32 dat is nog niet, want nu is de week 31. Dus dat je dan de volgende week wat hoort. En dan nu de hele tijd bellen en mailen en zo van joh hee hoe zit dat enzo dat kan dan niet goed overkomen. Maar! Dan volgende week dan wel dat je kan zeg be voorbeeld dat je op de woensdag ofzo dat als je dan niet hebt dat je wat weet, dat je dan belt effe.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ho wacht en-zo, ik keek de verkeerde kalenders! De week 32 die dat die al is begonene.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Week 32 loopt nog eventjes, dus ik zou gewoon afwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Week 32 is nog niet voorbij dus wacht 't nog even af; volgende week heb je een reden om contact op te nemen en persoonlijk zou ik dan even bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het bedrijf zelf als zegt dat je antwoord krijgt in week 32 dan zou ik nog een paar dagen wachten.
Omdat week 32 net 2 is begonnen.
Weet dat als jij graag die baan wilt je punten scoort bij het bedrijf als jij op eigen initiatief belt of langs gaat bij het bedrijf om te vragen hoe het zit met jou sollicitatie.
Langs gaan werkt net iets beter als bellen naar het bedrijf.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100% afwachten. Pas als je volgende week nog niks vernomen hebt bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegenstelling tot de andere antwoorden ben ik van mening dat je als je morgen nog steeds niets hebt gehoord je vrijdag/donderdagmiddag wel degelijk kan bellen naar het bedrijf. Het ligt er natuurlijk aan wat voor bedrijf het is. Is het overheid dan zullen ze zich aan alle procedures houden en het zeker laten weten deze week. Is het echter een commercieel bedrijf zullen ze een reactie wel waarderen en je naam onthouden. Tenminste dat is mijn ervaring. En langsgaan is misschien voor sommige bedrijven onhandig maar ik ken verschillende verhalen van mensen die op deze manier de baan hebben gekregen. Kopje koffie gesprekje etc.. Maar dit is echt afhankelijk van het soort bedrijf dat kan ik zo niet inschatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dit vernomen of heb duidelijke afspraken met ze gemaakt. Want als je lang moet wachten is soms handig om tussen door nog even wat van te laten horen. Vraag gewoon of alles duidelijk is en of ze al iets? Of verzin iets over de vacature wat je nog graag zelf wil weten, dan toon je belangstelling en zullen ze je niet gauw vergeten. Nooit zomaar afwachten. Je kan je positie echt verbeteren door zelf te bellen.En geloof me daar heb ik veel ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is de week al om dan?tis nog geen vrijdag.als je volgende week nog niks hebt gehoord zou ik contact opnemen,niet eerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bellen dat je toch even bevestiging wilt dat je aan het werk gaat ná week 32 dan hoor je op tijd of jij wél bent aangenomen en werkelijk aan het werk gaat
nu weet je niets en mogelijk reken jij erop en word jij het uiteindelijk niet!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon week 32 afwachten, heb je na die week niets gehoord dan even een belletje er achteraan met de vraag om ze al iets meer weten van de sollicitatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wachten totdat week 32 voorbij is, heb je dan nog niets gehoord, dán bellen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou als ik jou was nog effe wachten en als je daar geen goed gevoel bij krijgt dan kan je toch altijd nog effe bellen voor de zekerheid.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd bellen, ze zullen je nooit afwijzen omdat je gebeld hebt.