Wat is een introductiedag?

Hallo, ik ben dus vandaag aangenomen bij de vomar. Maar nu moet ik opeens naar een of andere introductiedag helemaal in een andere stad. Wat is dat en waarvoor is het nodig? Ik bedoel ik moet gewoon als kassa medewerker werken en het is gewoon een supermarkt. Waarom doen ze als of ik bij een of andere bank ga werken. Heb ook boekjes gekregen die ik moet 'doornemen'.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees blij dat je werkgever aandacht heeft voor zijn personeel. Als werknemer heb je rechten en plichten en moet je wat weten over de organisatie waarin je werkt. Als kassa medewerker ben jij 'het gezicht' van de Vomar voor de klanten.

Antwoorden (5)

Een introductie dag is een soort kennismakingsdag. Meestal is het door middel van een proef of spel wat je in teamverband moet uitvoeren. Hierdoor leer je je mede collega's een beetje kennen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een introdag laten ze dingen zien "uit de keuken" dus hoe alles een beetje reilt en zeilt.
Daarnaast kan jij dan ook nog vragen stellen en in een kleine setting kan je ook nog eens voorgesteld worden aan je toekomstige collega's.
Meestal zijn het zeer nuttige en leerzame dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onderschat je werk niet, dat doet de werkgever blijkbaar ook niet. Op zo'n dag leer je hoe je moet reageren op klanten die of lastig zijn of moeilijk doen. Of te vriendelijk en je daarom van je werk afhouden. Ze zien ook hoe jij reageert op die situaties. Zie het dus niet als zomaar een spelletje, maar doe het serieus. Jouw reacties kunnen zorgen voor promotie ooit, of dat je gewoon als kassamedewerker aan de gang moet blijven.
anneliez
11 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt of het wel zin heeft om naar zo'n introductiedag te gaan als je als kassamedewerker aan de slag gaat. Het zal er net aan liggen hoe zo'n dag wordt ingevuld of je er ook iets aan hebt.

Bij de meesten krijg je sowieso het een en ander te horen over het bedrijf in het algemeen, zoals de geschiedenis, missies, doelen enz.
Bij sommige doe je aan rollenspellen om een beetje te leren hoe je om moet gaan met klanten of hoe je op bepaalde situaties moet reageren.
Bij weer andere krijg je informatie over hoe bepaalde systemen/software werken. Ik denk niet dat het heel waarschijnlijk is dat je daar leert hoe de kassa werkt, aangezien ze dat vaker liever direct in de winkel doen, maar het is wel mogelijk.
Vaak zijn er wel bepaalde activiteiten die je samen met anderen moet doen, om op die manier de band tussen collega's te smeden én om nieuwe medewerkers het idee te geven dat je met zijn allen voor het bedrijf werkt en verantwoordelijk bent voor het succes.

Maar het belangrijkste is, dat je er open minded naartoe gaat, met het idee een fijne dag te hebben en nieuwe mensen te ontmoeten. En aangezien het vaak ook nog onder werktijd is, heb je niets te verliezen.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanx 8-D !
Je werkgever is zich bewust van het feit dat jij straks het visitekaartje van Vomar bent. En de werkgever wil met boekjes en een introdag je voorbereiden op deze belangrijke taak.
Je hoeft je niet ongerust te maken, maar er gewoon nuchter en serieus mee omgaan.
Als het in een andere stad is, kun je proberen om de reiskosten vergoed te krijgen, je kunt dit gewoon vragen. Wellicht is het ook nog tijdens werktijden en dan wordt je loon betaald.