Ik ben nu 13 en ik weet al bijna zeker dat ik piloot wil worden bij de luchtmacht, is dit een goed/leuk beroep

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het zeker weet, weet je toch - in elk geval veel beter dan wij - wat het beroep inhoudt ?? Anders weet je het dus nog helemaal niet zeker.

Antwoorden (6)

Het is een geweldig beroep, maar heeft hele strenge toelatingseisen. Als ik jou was zou ik ook aan een alternatief denken. Als het je lukt is het heerlijk om de hele wereld te kunnen zien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je
Dit is een geweldig beroep! Je moet er wel hard voor werken en daar nu al mee beginnen op school, om hoge cijfers te halen. Vraag aan je mentor welke vakken heel belangrijk zijn. Ik zou zeggen wiskunde en engels, maar misschien zijn er meer belangrijke vakken.

Werk er hard voor als je het echt wilt, en dan ga je een mooie toekomst tegemoet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel
Die droom had ik ook toen ik 13 was!

Lijkt mij nog steeds een enorm mooi beroep!
En met goede sociale voorzieningen!

Als je dit graag wil, en je kunt het realiseren dan zit je gebeiteld voor de rest van je leven.
Je moet lichamelijk en geestelijk wel 100% zijn.

Ik wens je succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op www.pilootworden.nl .
Daar kun je je aanmelden voor een informatiemiddag in Eelde bij de Flight Academy van de KLM .
En jou ouders mogen dan ook mee .
Die dag is wel op een donderdagmiddag van 13.00-1700 uur .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Danke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan .
Ik vind piloot in de burgerluchtvaart beter.

In de burgerluchtvaart zal je nooit van hogerhand het bevel krijgen te gaan vernielen,of te gaan doden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doden ?!
;))
Dank je wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef toe dat gevechtsvliegtuigen inderdaad fascinerend zijn.Wel zijn het vreselijke wapens,soms zelfs massavernietigingswapens! Bij zelfs ,wat men tegenwoordig "een propere oorlog of een precisie bombardement "noemt vallen nog steeds onnoemelijk veel burgerslachtoffers...altijd iemands moeder,altijd iemands kind. Het leven van een gedode vijandelijke soldaat,is er altijd een teveel.
Een mens kan nooit iemands leven teruggeven .
Vele soldaten keren naar hun thuisbasis soms terug met enorme trauma's die ze gans hun leven zullen meedragen.
Kijk eens op de website van defensie en die van de luchtmacht. Daar wordt je wat wijzer van wat het beroep inhoudt. Dan weet je ook gelijk of het wat voor je is en wat je er voor moet doen om piloot te worden. Wat voor piloot wil je eigenlijk worden? F16-, helikopter-, chinook-piloot? Er zijn een hoop mogelijkheden. Als vliegen je droom is moet je er zeker voor gaan. Het is een bijzonder beroep. Alleen houdt er wel rekening mee dat als je piloot wilt worden bij de luchtmacht dat je dan militair wordt.

http://www.defensie.nl/luchtmacht/

www.werkenbijdeluchtmacht.nl