Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een werkgever iemand op staande voet ontslaan als hun contact binnenkort eindigt?

Excuses voor de spam over m’n werksituatie. Mijn manager doet flauw over mijn verlof aanvraag en reageert niet , echter heb ik vakantiedagen over en er is geen goede reden om deze af te keuren omdat ik geen hoge verantwoordelijkheid heb binnen het team. Mijn contract loopt binnenkort af en wou mijn vakantie opnemen. Mag een werkgever iemand op staande voet ontslaan als ik mijn vakantie nu alvast boek ? Ik raak gefrustreerd door het geen goedkeuring / antwoord te krijgen op mijn verlof aanvraag en de vluchten worden steeds duurder

TurfGraver
3 maanden geleden
Om een vakantie aan te vragen, dien je schriftelijk een verlofaanvraag in bij je werkgever, met vermelding van de gewenste periode. Jouw werkgever moet hier binnen twee weken schriftelijk op reageren. Als je werkgever niet reageert, staat de vakantie vast.
TurfGraver
3 maanden geleden
Aanvullend, als je je aan de regels hebt gehouden mag dat geen reden voor op staande voet ontslag zijn.
Anna95
3 maanden geleden
Dank voor de informatie
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
Wat is er anders aan je vraag ten opzichte van je vraag in https://www.startpagina.nl/v/werk-onderwijs/carriere-werk/vraag/717620/staande-voet-ontslagen-volgende-reden/
Anna95
3 maanden geleden
De andere vakantie was al goedgekeurd en er waren ineens dingen gepland die voor iedereen verplicht waren. Dit gaat om een nieuw vakantie verzoek ..
tinus1969
3 maanden geleden
@Anna95, ik zou een andere baan gaan zoeken….
Anna95
3 maanden geleden
Ben ik al mee bezig , dus ik hoop voor het beste
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 maanden geleden
@Anna95
Ben jij bewust van het verschil tussen 'ontslag' en 'ontslag op staande voet' ?
(Omdat je hier bewust (?) over 'ontslag op staande voet' speekt.)
Anna95
3 maanden geleden
Ja zeker , ik heb het over ontslag op staande voet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, een werkgever heeft het recht om een werknemer op staande voet te ontslaan. Echter moet hij daar een hele goede reden voor hebben b.v. diefstal. Heeft hij dat niet dan zal een rechter het ontslag ongegrond verklaren. Dan blijf je dus in dienst of neemt genoegen met een afkoopsom.
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing