Hoe start ik een betaalde chat/sms dienst op?

Ik ben werkzaam als webcammodel en wil nu mijn eigen website beginnen met daarop de mogelijkheid voor klanten dat ze met mij kunnen chatten/smsen, wanneer ik offline ben met cammen.
Maar hoe start ik zoiets op? Dus zonder tussenpersoon, (bijvoorbeeld Zubar).
Daarnaast wil ik hun voor mijn foto's en filmpjes ook laten betalen, dus dat ze worden door gelinkt naar een 0900 nummer.
Maar hoe gaat dat in z'n werk?

Groetjes Esmee

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

Er zijn meerdere mogelijkheden, je kan via een site/bedrijf (zie link) zelf een site kopen (jij betaalt hun een bepaald bedrag afhankelijk van wat je allemaal wilt en zij maken een site voor jou) dan moet je eenmalig betalen voor de site en domeinnaam en elke maand een bepaald bedrag zodat je site online blijft op een server via een hosting bedrijf (nog een andere site/bedrijf) en als je daarna iets wilt veranderen aan je site betaal je hun per uur extra.

Maar vermits dat jij alles zonder tussenpersonen wilt doen (ik zou je niet aanraden om dat te doen als je niet heel goed met computers bent) kan je zelf een site "schrijven". Dan moet je (een) codeerta(a)l(en) kennen (HTML, CSS, MySQL,...). Zelf je site coderen, en dan via een hostingbedrijf (of via eigen servers als je het echt alleen wilt doen) online zetten.

Ik zou voor de eerste optie kiezen anders moet je zelf je site schrijven en word je beter programmeur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ten allereerst bedankt voor je antwoord. De bedoeling is wel dat ik een eigen website start via een site/bedrijf want heb idd weinig weet van al die html codes enz.
Nu zag ik dat je via Redmessage ook een profiel kan aanmaken om zo een betalende chat/sms dienst te starten. En met Zubar bedoelde ik dat die eigenlijk als een tweede extra tussenpersoon er tussen zitten.
Dus de opbrengst die je via hun krijgt is heel summier.
Maar gezien hun (Redmessage) ook de optie hebben om bij hun een site te starten en ik dit niet wil, dan kan het toch wel dat wanneer ik bij Redmessage een profiel aanmaak, ik op mijn eigen website een link plaats naar dat profiel?
Maar nu de vraag, hoe zorg ik ervoor dat mijn klanten, wanneer ze foto’s/filmpjes van mij willen bekijken, doorgelinkt worden naar een betaalde dienst? Hoe heet dat? Groetjes Esmee