ik ben gestopt met mijn opleiding omdat ik een werkaanbod kreeg voor minimaal een jaar. nu ben ik binnen een maand ontslagen, wat nu?

ik werd gebeld of ik interesse had om bij dat bedrijf te werken. het zou voor minimaal een jaar zijn. ik zou bepaalde diploma's in die tijd behalen, echt een interessant aanbod dus! omdat ik met school nog een tijd moest studeren om te behalen wat ik wilde heb ik het aanbod in overweging genomen en uiteindelijk geaccepteerd. nu een maand verder heb ik maar geringe ervaring opgedaan en geen diploma's of certificaten behaald en sta ik op straat.

opleiding had ik natuurlijk al opgezegd (anders moest ik heel jaar lesgeld betalen en nu was het nog precies voor de 1 oktober regel).

wat moet en wat kan ik doen?
ww-uitkering krijg ik denk ik niet (te kort gewerkt)
en een baan vinden met een niet afgeronde MBO diploma is ook een hele uitdaging.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Natuurlijk niet slim maar wat verstandig is doenvis je opnieuw inschrijven voor een opleiding. Je zal dan in feb beginnen. Tot die tijd kan je een simpele baan gaan zoeken fulltime. Er zijn genoeg bedrijven waar studenten werken en jou voordeel nu is dat jij fulltime beschikbaar bent en dus interessant.