Hoor je na een tweede gesprek of je aangenomen wordt?

Hallo,

Ik had een gesprek bij de Lidl en die was positief nu ben ik uitgenodigd voor een tweede gesprek.

Hoor je dan aan het eind van het gesprek of je wel of niet wordt aangenomen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

In de strikte zin van het woord, meestal wel.

Meestal blijft er na de eerste ronde een aantal mensen over die ze nogmaals willen spreken. Een tweede gesprek is dan nodig met die laatste paar. Over het algemeen komt er nadat ze iedereen vanuit de 2e ronde hebben gesproken een besluit van wie ze aannemen. Dus meestal hoor je het niet direct na het gesprek, maar kort na het gesprek (afhankelijk van wanneer ze iedereen vanuit de 2e ronde gesproken hebben).

Het kan ook gebeuren dat ze tijdens het gesprek al een contract aanbieden (heb ik zelf nog nooit gehad, maar het zou kunnen). Neem dan het contract mee naar huis om even goed door te lezen (of het door te laten lezen door iemand).

Veel succes!
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hartstikke bedankt
Nou, @Janyne, dat is afhankelijk van de functie waar het om gaat en ook hoeveel kandidaten er zijn.

Zelfs na een 2e ronde met als uitkomst de 2 beste kandidaten staat nog niet vast wie of wat; het is dan ook (in theorie zeker) mogelijk dat er nog een 3e ronde volgt.

Hopelijk niet en hoor je de beslissing eerder, succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Laat je niet verleiden om onder 'dwang' even snel om het maar af te handelen meteen te tekenen. EERST alle kleine lettertjes op je gemak lezen , thuis dus.