Als je met wederzijdse goedkeuring je arbeidscontract opzegt en werkloos raakt heb je dan recht op een ww-uitkering?

Stel een werkgever heeft geen werk meer voor jou en stelt je voor om jouw vaste contract wederzijds op te zeggen, heb je dan recht op een volledig ww-uitkering van het uwv of krijg je een strafkorting?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, door akkoord te gaan, verlies je je rechten.

Hoe vreemd het ook klinkt,maar dat zal met het nieuwe ontslagrecht te maken hebben,ja je krijgt een uitkering. Mijn zoon heeft hetzelfde meegemaakt,de werkgever had geen werk meer voor hem en hij is akkoord gegaan met het ontslag. Ik dacht ook;nu krijg je geen ww want je bent akkoord gegaan met je ontslag,maar hij kreeg wel een ww uitkering,zonder strafkorting. Toegevoegd na 4 minuten: Ik zou wel tegen je werkgever zeggen:Ik wil akkoord gaan met het ontslag,maar wil wel de maanden uitbetaald krijgen naar het aantal jaar dat ik gewerkt heb. Ik weet niet of je lid bent van de bond want het is altijd fijner als je de bond achter je hebt staan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100