Ja, dat mag. Je mag ook een politie-uniform dragen. Dat laatste weten veel mensen niet, maar er is geen wet die dat verbiedt. Je mag je echter niet voordoen of bekendmaken als politie-beambte als je dat niet bent.
Dus ja, je mag alle uniformen dragen die er zijn.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uniform mag je dragen maar er mogen geen insignes en badges van de politie opzitten die logo's zijn namelijk wel beschermd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
met andere woorden, ik mag de strepen op de schouders niet dragen op straat? of de jas met de strepen op de mouwen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het een pilotenuniform is mag je het dragen.
Zelfs het hele uniform.
Daar is geen wet tegen.
Waarom zou je dat doen? Vind je dat stoer? Oke hoor.
Heel raar, ziet er niet uit, je maakt jezelf een beetje eehhhhh vreemd.
Maar verboden is het niet. Een echte piloot heeft ervoor geknokt om te bereiken wat hij/zij nu heeft bereikt. Het uniform is maar een klein deel er van. Je gaat toch niet met een pilotenuniform in de stad lopen en je voordoen als piloot, als je dat zelf niet bent? http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=6985
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
stoer?? nee hoor. Ik ben gewoon een gigantische fanaat! Ik voel me daar goed in. Maakt mij echt geen moer uit wat mensen ervan denken, als het maar legaal is wat ik doe
Nee, specifieke uniforme kleding of gedeelten daarvan zijn voorbehouden aan de uitoefenende (ambts) dragers. Dat geldt zowel voor uniforme (bedrijfs)kleding als voor openbare diensten zoals politie, leger en medische diensten.

Men mag wel gelijkende kleding dragen zolang de officiële markeringen niet op deze kleding aanwezig zijn.
Dus een beveiligingsbedrijf mag zijn medewerkers wel als pseudo politiebeambten kleden maar niet de emblemen voeren die de politie heeft.
Datzelfde principe geldt dus ook voor burgers die zich (deels) als piloot kleden.
Het moet zichtbaar zijn dat het om niet officiële kleding gaat.

De reden hiervoor ligt voor de hand; misbruik van vermeende functies kan gevaarlijke situaties in de hand werken. Derhalve is het dus strafbaar gesteld in meerdere wetboeken en wetsartikelen om uniformen te dragen als daar geen rechtsgrond voor is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan ben ik toch benieuwd naar de " meerdere wetboeken en wetsartikelen "..............waar dat staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik vind het inderdaad logisch dat je in een luchthaven niet even gaat rondlopen als een piloot. Maar gewoon op straat?