waar kan ik werken op mijn 12de en heeft u ook nog een site waar ik mezelf op kan inschrijven?

ik wil werken op mijn 12de bijv. als kranten bezorgen iemand een site wat ik kan gebruiken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Je mag pas vanaf je 13e een kranten/folderwijk. Maar als je er toch een wilt kun je het op de naam van je ouder/verzorger laten zetten. Hier een paar ''bedrijven''

Folders:

Netwerken VSP
v/d Kamp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee, dus ik moet dus nog een jaartje wachten voor meer zakgeld :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, laat je niet verleiden tot illegaal bezig zijn.
netwerkvsp
distriq
schakel

en je moet gewoon op internet iets intypen je krijgt vanzelf wel wat je aanspreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas stelt de wet dat je nog niet mag werken op je 12e.Wel kun je proberen op andere manieren geld te verdienen;bijvoorbeeld door klusjes te doen voor je ouders,familie,buren etc.Je zou de hond uit kunnen laten,iets schoonmaken,auto wassen etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, kinderarbeid is in ons land al lang verboden. Kinderen tot en met 11 jaar mogen helemaal niet werken, 12-jarigen alleen in het kader van een taakstraf die door de rechter is opgelegd. Pas vanaf je dertiende mag je betaald werk gaan doen. Daarvoor gelden strenge regels.

Ben je 13 of 14 jaar, dan mag je na schooltijd alleen wat klusjes in je eigen omgeving doen en in de vakantie wat licht werk onder toezicht van een volwassene. Een krantenwijk mag nog niet.
Als 15-jarige mag je al wat meer en wat langer werken. Een krantenwijk is toegestaan.
Jongeren van 16 of 17 jaar die nog leerplichtig zijn, mogen naast hun schoolbezoek werken. Maar ook zij mogen nog niet alles doen: gevaarlijk en te zwaar werk is verboden.