Wat kan ik met mijn pabo diploma, behalve voor de klas staan?

Ik sta voor de klas en ik vind het leuk. Maar ik vraag me af wat ik nog meer kan doen met mijn pabo diploma.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Nou met een PABO-diploma heb je i.i.g. bewezen dat je denkt op HBO-nivo. Je zou in principe op vacatures waarin dat nivo verlangt wordt kunnen gaan solliciteren. Maar dan wel op het algemeen vlak (beleidsmedewerker Onderwijs, Organisatie, Educatief Mdw in een Museum, etc) tenzij je nog een gericht studie erbij gaat doen (denk bijv. aan een taal ofzo):

http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=2173

http://www.stenden.com/nl/studies/bachelor/pabo/pages/beroep.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begeleid rugzakleerlingen op een reguliere basisschool. Persoonlijk vind ik voor de klas leuk, maar dit is echt nog VEEL leuker! Een van mijn leerlingen zit nu in groep 7 en heb ik al vanaf groep 2, ik heb echt een heel mooie band met hem opgebouwd.
Nou is het wel afwachten hoe de rugzakken het vanaf volgend jaar gaan doen, maar iets als remedial teaching is echt erg leuk, en dankbaar werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kind met een rugzak heeft een indicatie voor speciaal onderwijs. Het zijn bijvoorbeeld slechthorende kinderen, kinderen met een vorm van autisme, met een taalstoornis, met een motorische handicap of met een ziekte als epilepsie. Het gaat hier dus niet om kinderen die moeilijk leren, maar die om een andere reden extra zorg nodig hebben (en daardoor wel leerproblemen kunnen hebben)
De ouders kunnen hun kind naar een speciale school laten gaan, maar (als het mogelijk is) er ook voor kiezen om het kind met extra begeleiding naar een reguliere school te laten gaan.
Mijn leerlingen zitten op een gewone basisschool, maar drie keer in de week haal ik ze uit de klas om met ze apart te werken. Dat kan gewoon rekenen zijn, maar ook begeleiden in het aanbrengen van structuur, of spelletjes doen op sociaal gebied, net wat een kind nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn veel meer leerlingen die speciale aandacht nodig hebben (en dat krijgen).
Dit zijn de kinderen die voorheen op het speciaal onderwijs terecht zouden komen, en die daar als de rugzakken afgeschaft worden ook weer naar toe zullen moeten.
Onderwijskracht in een kinderziekenhuis.
11 jaar geleden
Nederlands studeren aan een universiteit.