Wanneer heb ik recht op loonsverhoging?

Ik werk in december 6 maanden voor een bedrijf. Kan ik dan om verhoging vragen of gaat dat automatisch? Een maand later ben ik ook een jaar ouder.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Als het goed is gaat dat automatisch. Als je jonger bent dan 23 jaar krijg je elk jaar een hoger loon. Dat is volgens het wettelijk minimum jeugdloon en stopt als je 23 wordt, dan ontvang je het minimum loon voor volwassenen. Dat gaat dan jaarlijks meestal met een klein bedrag omhoog (volgt de prijsverhogingen) . Vakbonden onderhandelen over loonsverhogingen in Nederland, dat wordt in een CAO (collectieve arbeidsovereenkomst) afgesproken.
5 jaar geleden
jc54
5 jaar geleden
Vanaf 23 jaar gaan de functiejaren tellen. Dit zou ook automatisch moeten gaan. Verder zou je in aanmerking moeten komen voor loonsverhoging als functie "zwaarder" wordt.