Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe oud moet ik zijn voor kranten/folder wijk????

ik wil graag een krantenwijk of folder wijk gaan doen. hoe oud moet ik daar voor zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Meestal/bijna altijd moet je 13 jaar zijn voor een kranten/folder wijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen mag zomaar met een krantenwijk of een folderwijk beginnen. Het is afhankelijk van je leeftijd wat je mag doen.

13 en 14 jarigen
Vanaf dertien jaar mag iedereen maximaal twee maal twee uur door de weeks werken. Op zaterdag is het maximaal zes uur. Bezorgers van 13 en 14 jaar mogen niet op zondag werken.

15 jarigen
Vanaf vijftien jaar mag iedereen ochtendkranten bezorgen. Omdat het rondbrengen van ochtendkranten zwaar werk kan zijn, is het belangrijk dat de ouders of verzorgers de bezorgovereenkomst meetekenen. Op zondag mag ook de ochtendkrant bezorgd worden, alleen mag dan de zaterdag er voor niet gewerkt worden. Verder mogen vijftienjarigen avondkranten, folders, huis-aan-huisbladen en dergelijke bezorgen.

16 jaar en ouder
Zestien- en zeventienjarigen mogen zonder meer kranten, folders en dergelijke gaan bezorgen, zolang het hen niet verhindert om naar school te gaan. Vanaf achttien jaar is iedereen vrij om te gaan bezorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding