Hoe moeilijk is het om met een HAVO diploma te studeren in Amerika?

Ik zit nu in 5HAVO ik ga waarschijnlijk niet cum laude slagen maar ik zou graag willen weten of het echt zo lastig is om te studeren in de VS, ik had namelijk gehoord dat je minimaal VWO gehaald moet hebben.

Zou je ook mogelijk bij één van de top universiteiten kunnen komen (Yale,Harvard,Stanford)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan zonder problemen met een nlse HAVO een Bachelor in de Huishoudwetenschappen, Cannabis Cultivation, Fermentatiewetenschappen etc. behalen maar dat is meer in de trant van "Let's buy a degree at the Wino Academy". Of je daar buiten de VS iets mee kan... Yale, etc. kan je wel helemaal vergeten tenzij je vader Sjors Bos is, want zijn zoon de Wandelaar zou de mavo in NL nog niet eens halen!
Amadea
7 jaar geleden
Door jouw andere vraag heb ik nu gelezen wat de eisen zijn om de SAT-test te doorstaan. Daarmee kan ik jou verzekeren dat je daar als matige havo-leerling echt niet voor gaat slagen....

Antwoorden (1)

Klopt, met havo kun je niet studeren / niet naar een universiteit. Dan zul je eerst al HBO moeten doen, of VWO. Niet alleen in Amerika, ook in Nederland en andere (Europese) landen.

Ivy League universiteiten kosten vooral heel, heel veel geld, tenzij je een uitzonderlijk goede leerling bent en beurzen kunt krijgen. Maar met geld alleen kom je er niet ; ze stellen ook hoge academische eisen. Het begint al met uitsluitend hoge cijfers (in Nederland 8 en hoger). En je zult een Amerikaanse toelatingstest (SAT) moeten afleggen.

Naast hoge cijfers kijken ze vaak ook naar andere (academische en maatschappelijke) activiteiten die je onderneemt.

Hoe moeilijk het is met HAVO te studeren in Amerika ? Als je een prestigieuze universiteit zoekt, eigenlijk onmogelijk. Als je wat minder "hoog mikt" en je slaagt voor de toelatingstest en voldoet aan de overige (niet-standaard) eisen van de universiteit van je keuze, kun je in elk geval proberen je bachelor te halen.

En misschien is een jaar highschool (als je onder de 18 bent) of college de moeite waard.

http://www.fulbright.nl/scholieren/studie.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
IK vind in de de links niet terug dat je met een havo-examen niet naar een amerikaans euniversiteit kan.
Integendeel, door de grote variatie in niveau en het moeten doen van een apart toelatingsexamen lijkt de mogelijkheid om met havo+toelatingsexamen te kunnen studeren aan een middenmoot universiteit in de VS open te staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Staat ook in de laatste alinea ; als je slaagt voor een toelatingstest, kun je op een "mindere" universteit wel je bachelor halen. Al doe je VMBO ; de test bepaalt je toegang, niet je vooropleiding, omdat die voor alle buitenlanden zo verschillend is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De links gaan vooral over de "grote" prestigieuze universiteiten.