In welke cultuur kun je het beste werken? vrouwen, mannen of een mix daarvan?

Ik zou graag antwoord hebben op die 3 gebieden de voor en nadelen. Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Ik heb jarenlang een leidinggevende functie gehad binnen een bedrijf en ben van mening dat je het beste kunt werken indien de verhouding mannen/vrouwen gelijk is.

Vrouwen onderling kunnen echt enorm hard zijn. Ze gunnen elkaar niets en ze doen vaak echt hun best om elkaar het leven zuur te maken.

Mannen daarentegen hebben daar minder last van, maar we hebben nu eenmaal graag ook vrouwen erbij omdat vrouwen nu eenmaal beter zijn in bepaalde zaken dan mannen. En andersom ook!

Dus uit persoonlijke ervaring zeg ik fifty/fifty!

NB: Dit is mijn persoonlijke ervaring, dus er zullen ongetwijfeld mensen zijn die nu gaan roepen dat het helemaal niet zo is van die vrouwen. Dat zal gerust, maar ik heb anders meegemaakt, en ik praat niet over 2 jaar ervaring maar 20 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het werk dat je het liefste doet is van hoogste belang, of dat nu alleen met vrouwen, alleen met mannen of een mix maakt dan helemaal niet uit... Doe het werk wat je het liefste doet, dan maakt het verder niet uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zie ik dat ook.
Het gras heb ik voor mijn voeten laten wegmaaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zo zou ik het ook graag zien, de praktijk is helaas anders Xinix. Zo neutraal mogelijk blijven is de kunst.... maar onder tussen gunnen sommige elkaar het licht niet in de ogen. pffff
Ik werk het beste met en tussen de mannen.
Waarom? ze zijn een stuk makkelijker:-)
Vrouwen hebben een te hoog roddelgehalte vaak, en altijd dat gemiep over het huishouden en de kinderen(kots)
Nee doe mij maar werken met mannen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar die spreken je dan wel aan met schatje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) vergeten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouwelijke collega noemt me lieverd hahhah is toch weer anders hihiih
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dette, dat is er maar 1 ;-)
@Josephina, dat ben je ook;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhaahaaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sharona, de ideale collega als ik het zo hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt Biertje!
Als vrouw zijnde kun je het beste met mannen werken. Geen haat en nijd. Of jaloezie wie er t beste uitziet en al helemaal geen geklets achter je rug om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik werk tussen mannen en vrouwen,en van de leeftijd 18 tm70 jaar.
Problemen heb ik met niemand,maar de vrouwen onder elkaar bij ons hebben altijd wel weer een kleinigheidje waar ze over vallen.
En geroddeld dat wordt er zo wie zo.
Voordeel als je wat moet weten iedereen weet wel wat,nadeel als je af en toe een balletje opgooit dan weet even later iedereen het.
Er zijn er die je niks moet vertellen want dat zijn net lopende dagbladen.
Maar op den duur dan leer je dat wel.
En toch ga ik elke morgen weer met plezier naar mijn werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook het belangrijkste eef dat je met plezier naar je werk gaat. Ik ga fluitend naar mijn werk maar toch... werk ik in een vrouwen cultuur ....
Ik werk het liefst met overwegend mannen, want dat scheelt een heleboel onderlinge kift en roddels. Vrouwen zijn meestal gemener tegen elkaar helaas. Mannen zijn meer recht door zee. Maar eerlijk is eerlijk, m'n allerbeste vriendin ontmoette ik jaren geleden op mijn werk, een schat van een vrouw, en samen hebben we al heel veel jaren een geweldige vriendschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ van mij ,de minner is weer langs geweest ,he minner wil je motiveren waarom je een min geeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankjewel jospehina, hij of zij is inderdaad weer gezellig bezig!
Mannen doen meestal mannelijk, vrouwen vrouwelijk. Het voordeel van beiden is dat dat soms leuk is, soms vervelend. Een complicatie: iedereen vindt andere dingen leuk en vervelend. Gelukkig heerst in het oosten een boeddhisme dat ons leert:
Evenwicht is alles.
Er zijn niet voor niets mannen én vrouwen op de wereld. Ongeveer evenveel van elk, schat ik. Waarom zou je daar niet mee werken? Het werkt voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk het liefst onder mannen.
Zelf ben ik fotomodel en ik zie dat dit in mijn nadeel werkt op de werkvloer. Niet dat ik hier op werk hierover spreekt maar ik word weleens herkent.

Vrouwen roddelen de hele dag door en hebben het wat mij betreft TE gezellig onder elkaar.
Een man is (in mijn ogen) een meer betrouwbare collega en rustiger in de omgang..
Bovendien als je een vrouw bent, is dat sowieso beter.

Vrouwen worden te snel te persoonlijk.. Ik krijg er migraine van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen eenduidig antwoord op deze vraag.. er zijn zoveel factoren die bepalen ‘wat voor jou het beste is’..

Wanneer je alleen culturen gaat onderscheiden, kun je bedrogen uitkomen..

Ik denk dat je eerst moet weten, om welke (toekomstige) functie het gaat, je studie, je ambities.. kennis en kunde, talent (eventueel)..

Daarnaast moet je weten welke branche(s) je aanspreekt of je interesse ligt.. (Dat bepaalt vaak ook de ‘cultuur’)

En als aller belangrijkste.. communicatie, ‘sociale’ interactie, netwerk.. wil je verder komen, moet je in mijn beleving kunnen manipuleren.. (Voordelen uitbuiten)
Mensen moeten zonder dat ze het weten bezig zijn met het bereiken van jou doel.. Hoe beter je bent in dit spel, hoe verder je ermee kunt komen..

Ik denk dat je goed moet letten op de branche.. je zult je moeten verdiepen in de vrouwen in soort gelijke functie binnen het bedrijf.. Of dat er juist vrouwen in hogere posities zitten.. en welke achtergrond zij hebben..
Zo kun je bepalen of er doorgroeimogelijkheden zijn.. en hoe zij die bereikt hebben.. Ik denk dus wel dat er vrouwen moeten zijn.. en zorg ervoor dat je zoveel mogelijk ‘vriend(inn)en’ hebt.. De ‘grote groep vrouwen’ hebben veel macht en kunnen je leven echt tot een hel maken op het werk.. als je het verkeerd aanpakt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk in een team van 9 vrouwen en twee mannen maar daar werken we niet echt samen mee. We zijn alle 9 negen Persoonlijk begeleiders op een activiteiten centrum.
Waar verstandelijk gehandicapten dagbesteding krijgen.
We zijn allen gediplomeerd. Alleen staan niet alle neuzen de zelfde kant op hahha en dat maakt het wel eens lastig.
ik werk het liefste tussen mooie hitsige vrouwen tussen de 20 en 30, die mij allemaal aantrekkelijk vinden. lijkt mij de meeste gezonde cultuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk het liefst tussen een mix van mannen en vrouwen.
Met beide kun je lekker keten tussen het werken door, maar voor de serieuse kant van het werk ben ik beter af bij mijn vrouwelijke collega. Als het gaat om iets technisch of zo dan roep ik de hulp in van een mannelijke collega.
Met beide werk ik overigens prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je!
Alleen mannen is niet gezellig, voordeel is: gauw klaar
Alleen vrouwen is gezellig, nadeel er word veel gekletst over anderen
Mannen en vrouwen samen: gezellig, nadeel: veel misverstanden.
Ik ben een man, ik werk het liefst met vrouwen zonder mannen erbij. Dat is het meest ideale. Gezellig en leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+