Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor werk kan je als Engels/Nederlands-talig student doen in Frankfurt am Main om een beetje bij te verdienen?

Ik studeer nu de komende half jaar in Frankfurt am Main en wat ik heb gemerkt is dat het gebruik van de Engelse taal hier met niet-Duitsers schrikbarend laag is. Ja ja, nieuwe taal leren etc en dat wil/probeer ik ook ;). Ik wil de komende maanden dus ook graag een baantje erbij hebben zodat ik kan bijverdienen en ook voor het leren kennen van nieuwe mensen en tijdsverbruik, maar ik heb geen idee waar ik een Engelstalig baantje zou kunnen vinden. Iemand enig idee om me verder op weg te kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het makkelijkst lijkt me in de horeca.
Klanten vragen wat ze willen drinken (to drink/trinken) kan toch niet zo moeilijk zijn. Is het wel handig als je eerst iets meer Duits leert dan je nu kennelijk spreekt.

Een nieuwe taal leren doe je het beste ter plaatse, dus voor vertrek eerst aan de hand van een woordenboek bepaalde woorden en uitdrukkingen leren die je in meteen nodig zult hebben.
Niet zo handig trouwens om tot het laatste moment te wachten, want met een vrijwilliger had je al in een paar weken/maanden met wekelijkse les al veel kunnen leren. Nu moet je het alleen doen, als je al snel vertrekt tenminste.

Als je nou nog een paar weken/maand hebt voor vertrek, is het toch het proberen waard. Zoek een vrijwilliger die Duits spreekt/ les geeft en doe het intensief met een paar keer per week.
Het Gilde is een organisatie waar je kunt informeren. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden