Wat voor werk kan je als Engels/Nederlands-talig student doen in Frankfurt am Main om een beetje bij te verdienen?

Ik studeer nu de komende half jaar in Frankfurt am Main en wat ik heb gemerkt is dat het gebruik van de Engelse taal hier met niet-Duitsers schrikbarend laag is. Ja ja, nieuwe taal leren etc en dat wil/probeer ik ook ;). Ik wil de komende maanden dus ook graag een baantje erbij hebben zodat ik kan bijverdienen en ook voor het leren kennen van nieuwe mensen en tijdsverbruik, maar ik heb geen idee waar ik een Engelstalig baantje zou kunnen vinden. Iemand enig idee om me verder op weg te kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Het makkelijkst lijkt me in de horeca.
Klanten vragen wat ze willen drinken (to drink/trinken) kan toch niet zo moeilijk zijn. Is het wel handig als je eerst iets meer Duits leert dan je nu kennelijk spreekt.

Een nieuwe taal leren doe je het beste ter plaatse, dus voor vertrek eerst aan de hand van een woordenboek bepaalde woorden en uitdrukkingen leren die je in meteen nodig zult hebben.
Niet zo handig trouwens om tot het laatste moment te wachten, want met een vrijwilliger had je al in een paar weken/maanden met wekelijkse les al veel kunnen leren. Nu moet je het alleen doen, als je al snel vertrekt tenminste.

Als je nou nog een paar weken/maand hebt voor vertrek, is het toch het proberen waard. Zoek een vrijwilliger die Duits spreekt/ les geeft en doe het intensief met een paar keer per week.
Het Gilde is een organisatie waar je kunt informeren. Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb op school al enkele jaren Duitse lessen genoten en nu heb ik ook voor aanvang van mijn werkelijke vakken een maandje 'intensief' Duitse lessen. Ik beschik dus wel over de basis om een beetje small-talk te voeren, maar omdat ik hier amper met iemand in het Engels kan praten, verwacht ik niet echt dat horecagelegenheden zitten te wachten op iemand met mijn niveau van de Duitse taal
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hier=Frankfurt? Dus je bent er al?
Engels is meestal een noodsprong in een Duitse omgeving.
Wat ik niet verwacht is dat je er maanden over doet om een beetje redelijk Duits te spreken. Je zegt zelf : "Ik beschik dus wel over de basis om een beetje small-talk te
voeren..." Op basis van enkele jaren Duitse les en een maand lang dagelijks(?) intensief Duits, denk je echt nu niet meer dan een beetje smal-talk te spreken?
Lijkt mij toch basis voor meer als je eenmaal in een Duitse omgeving bent en je MOET wel dan leer je het echt sneller hoor. Ook al ben je nog lang niet vloeiend, natuurlijk niet, maar je spreekt het wel 'met handen & voeten' :) Bovendien, als iemand personeel zoekt, is het belangrijker dat je graag en goed werkt, dan dat je foutloos de taal spreekt. Uiteindelijk kun je niet meer doen dan gewoon proberen, solliciteren en een goede eerste indruk helpt.