Wat is je uurloon als 16 jarige als je 10 uur per week werkt?

(ik zou graag willen solliciteren bij de intratuin, maar ze vragen je bruto salarisindicatie maar ik weet niet wat ik daar moet invullen...?)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Amadea
8 jaar geleden
Het uurloon is altijd hetzelfde, ongeacht of je 10 of 40 uur werkt.
Antoni
8 jaar geleden
Bel Intratuin en vraag gewoon als geïnteresseerde, niet als sollicitant, wat je daar kan verdienen. Dan weet je wat ze ongeveer betalen.
Antoni
8 jaar geleden
Op deze website https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon vind je minimumlonen per leeftijd. Je kan dus het beste een loonbedrag kiezen dat boven het minimumloon voor een zestienjarige ligt, maar ook weer niet te ver daarboven. Je moet de gegevens van de website nog wel omrekenen naar loon per uur.

Antwoorden (2)

voor jou komt dat dan neer op 3,- p/u.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is dat toch ontzettend weinig!!! Met babysitten verdien je volgens mij nog meer. Of als hulp in de huishouding!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja maar dit is het minimum, een werkgever mag natuurlijk wel meer geven.
Voor de juiste informatie is het belangrijk betrouwbare bronnen te raadplegen. Dat geldt trouwens altijd en overal. Zie onderstaande link. Dan kom je er namelijk achter dat er geen minimumuurloon bestaat, alleen een minimummaandloon. Op grond daarvan zijn wel richtlijnen te geven voor het uurloon. Dat moet beslist hoger zijn dan 3 euro per uur, want zoals uit een tabel op overheid.nl valt op te maken, stijgt deze naarmate het aantal gewerkte uren daalt. Bij 36 uur is het minimumloon al 3,33, dus bij de tien uur die jij werkt moet het zeker hetzelfde of meer zijn.