Welke opleiding heb je nodig als een econoom wilt worden?

Ik wil later econoom worden maar ik weet niet wat voor opleiding je nodig hebt daarmee bedoel ik mbo hbo of wo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Op zowel mbo/ hbo als wo heb je economische opleidingen. De Heao biedt bijvoorbeeld een breed aanbod van opleidingen zoals bedrijfseconomie commerciële economie, accountancy.
Je moet voor jezelf goed nagaan welk niveau je aankunt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt alleen de naam econoom dragen nadat je een universitaire opleiding hebt gevolgd aan een economische faculteit.
12 jaar geleden
WO of HBO zul je moeten volgen om econoom te mogen heten. Via HBO kun je een economie studie volgen, dan ben je "slechts" bachelor. Via WO de master (het vroegere DRS.) titel.